Farma

Tenketank
07.07.2019 kl 09:54 3987

Den gynekologen jeg snakket med, min bekjent, som har 30 års erfaring med forskning for SINTEF bak seg, har derimot kompetanse. Han var en, av flere, som deltok i ledergruppen som sammenhandlet med Merck om forskningen bak den hpv vaksinen vi kjenner idag. Han var prosjektleder for studien i Norge, tidligere forskningssjef for SINTEF helse.
Greit nok at du betviler mine kunnskaper og kompetanse rundt medisin og forskning, og kanskje jeg videreformidlet budskapet til min bekjent dårlig. Det kan jeg ta selvkritikk for.
Jeg hadde ikke kommentert om jeg ikke var sikker på at min kilde var en kompetent person. Det er nok av folk som snakker utenfor sine kunnskapsområder på dette forumet..
Grunnen til at jeg kommenterte var at på bakgrunn av Hannes kommentarer;
-det finnes ikke en artikkel/publikasjon om cevira på pubmed, en anerkjent tidskrift innen helse
-det er også vanskelig å finne noe som helst i andre tidsskrifter og databaser om cevira
-photocure har ingen lenker til studier knyttet til cevira lett tilgjengelig på sine sider
-de få publikasjonene man finner er ikke entydig gode, og de som er nesten gode er skrevet av photocure. Noe han fant betenkelig. Mtp god forskningsetikk
-photocure fikk grønt lys for å gjennomføre fase 3 i USA i 2015,men ingen nytt om det. Betenkelig
- i 2013/14 fikk photocure avslag på søknaden om å få en fase 3 studie gjennomført.
- i ny og ned har photocure meldt om nyheter angående cevira og studier på News seksjonen sin, uten at det virker å ha kommet noe senere eller lenker til noe.

Han hadde flere argumenter og bemerkninger, uten at de trenger å bety noe. I slike diskusjoner og forum innlegg synes jeg det er fint å få litt motvekt til drømmeriene om hva som skjer hvis avtalen kommer så så langt og hva som skjer om 3+ år når fase 3 er ferdig osvosv.
Sånn som jeg sa tidligere, jeg er godt tjent med at photocure lander denne avtalen og cevira blir en BB. Jeg nevner dette for å få mere diskusjon og en motvekt.
Nå fester jeg mark på kroken og vader ut i elven, hvis det er av interesse kan jeg ringe min bekjent på ny. Ha en fin søndag 😊

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.