Farma

m73102
10.07.2019 kl 19:55 1667

Focuss - hvorfor mener du at dette er et utspill bak ryggen til styret? Avtalen er allerede inngått- og forhandlingene er ferdig. Dette er helt klar et legitimt spørsmål, som basert på Cevira avtalen innhold er helt sikkert mange stusser på. Jeg har ikke sett noe av e post utvekslingen mellom vedkommende aksjonær og Asieris - men på generelt grunnlag kan det ikke være noe i veien for at enhver, også aksjonærer (som i utgangspunktet skal sitte på den samme informasjonen som allmenheten), stiller et slikt spørsmål i ettertid. Ytringsfriheten går langt i Norge - og jeg kan ikke se at dette vil være i strid med ev. "lojalitetsplikten". Hva er ev forskjellen om en journalist hadde stilt dette spm og en småaksjonær? Det er ikke snakk om at aksjonærer her trer inn i styrets oppgaver/rolle/ansvarsområde - det som er mest overraskende er at Asieris i det hele tatt svarte (og hvis det stemmer, har gitt uttrykk for at oppkjøp har vært vurdert). Spørsmålet er hvor profesjonelt de har opptrådt - og ikke minst hva ønsker de å oppnå med dette...? Det som er positivt, hvis alt dette med oppkjøp stemmer, er at det kan virke som at PHO/styret ikke har vært villig til å gå inn på noe oppkjøp ift prisene som ev. har vært diskutert, og har fått Asieris med på å inngå en avtale som potensialt kan gi utbetaleringer det dobbelte av dagens børskurs (i tillegg kommer royalty betalingene).

Jeg tror Asieris fortsatt kan være interessert i et oppkjøp av PHO - og basert på historikken med Algeta hvor en først inngikk en partneravtale og deretter ble kjøpt opp - kan det ikke utelukkes at en rent faktisk er i forhandlinger i dag. Basert på dagens aksjekurs (verdsetter PHO til litt over 1 mrd) kan en heller ikke utelukke at det kan være andre selsnaper som er interessert å kjøpe opp PHO. Men husk - dette er kun mine egne betraktninger som aksjonær i PHO.

Lykke til!

Redigert 10.07.2019 kl 20:13

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.