Transport

Restplassno
11.07.2019 kl 16:45 1432

I fjor hadde de vel EBIT på -300, tjente vel 600 mill på hedging og andre sikringskontrakter.
I år dro de inn over 600 mill EBIT til tross for 400 minus på max og tap på fuelhedging. At selve driften går fantastisk mye bedre er det få som kan si noe på (jeg vet noen kan det). Underliggende drift så til de grader forbedret, dette blir veldig bra når max får lette igjen, kompensasjoner kommer fra RR og Boeing og hvis man kommer gjennom året uten emisjon. Som sagt alltid fare for emisjon, men det er avhengig av variabler som får sin verdi i fremtiden og ikke i noens spåkule i dag dessverre. Fuel er en av disse, ellers er det heller ingen som vet hvilken vei markedet svinger i sin helhet. Dog tydelig at det har blitt populært å reise utenlands igjen til tross for at man har ropt høyt om flyskam og togferie. Det viser seg at folk kun har flyskam hvis det er hetebølge hjemme.

Oppkjøp får andre spekulere i, jeg er mest opptatt av drift. CASK er solid mtp at Max er innbakt og RASK og ancillary er tilfredsstillende.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.