Eiendom

Olav2
22.04.2018 kl 23:29 5185

Investeringsdirektør Robert Næss i Nordea svarer bedre på dette enn meg ynot. Næss satser på kjedelige aksjer fordi de har en bedre utvikling over tid. Om OLT har han bl.a. sagt følgende:

"Skal du skrive om eiendomsselskapet Olav Thon, er det ikke så lett å skrive om noe nytt hele tiden. Det er ikke så mye å skrive om fordi det ikke skjer så mye, de kjedelige selskapene er veldrevne og har en god forretningsmodell, sier Næss."

https://www.dn.no/nyheter/2017/06/20/1600/Finans/mener-mediedekning-kan-gjore-deg-fattigere

Jeg er vel enda rarere enn Næss i form av at jeg ikke synes OLT er kjedelig i det hele tatt. OLT er og har vært det mest interessante selskapet for meg i dette årtusen. Bare et norsk selskap er i nærheten av så interessant og det er Entra. Begge to eiendomsselskaper og begge to rasende godt drevet med en verdiskapning som slår det meste.

Det er ikke OLTs svekkede økonomi som er årsaken til kursfallet ynot, men noe helt annet. Noe annet som jeg kaller hodeløs frykt i dress. De dresskledde som styrer andres midler på børs har fått det for seg at OLT kneler under børen av en voksende netthandel. Med ytterligere dressfrykt av økte lange amerikanske renter, som dressene har bestemt seg for at vil få norske renter i himmelferd, har dressene torpedert OLT-kursen ned til et rabattnivå aksjen aldri tidligere har opplevd. OLT prises av dressene til halv pris på Oslo Børs og det har man aldri tidligere opplevd.

Skal man investere i verdiskapningsmaskinen OLT så er tiden nå ynot. Nå når dressfrykten har gruset aksjen og fremtiden er lystig. Det er ikke bare omsetningen på kjøpesentrene som setter rekorder på slutten av året. Leieinntektene vil følge etter i rekordsetting etterhvert som de nye arealene tas i bruk av nye leietakere.
Redigert 20.01.2021 kl 19:38

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.