NEL og grønne aksjer

Hammers
12.07.2019 kl 22:36 4774

Jeg hadde ikke tenkt å skrive noe i dag siden det egentlig ikke er noe spesielt å skrive om.
Kursen går som den går - og alle de som har lyttet og forstått sitter bare og koser seg over den positive og langsiktige utviklingen!

MEN, det ble litt skriving likevel.......når jeg likevel sitter her og lytter til Radio Rock på NRK 1! (Multitasking er beroligende).
FORDI.......akkurat som en full sjømann alltid finner en åpen kneipe ved landlov - så finner JEG alltid et åpent chart man kan stole på.
Ikke et optimalt chart i forhold til det man skulle ønske seg (ref Netfonds på HO), men et chart som er greit nok!

http://bigcharts.marketwatch.com/quickchart/quickchart.asp?symb=NO%3ASSHIP&insttype=Stock&freq=1&show=&time=7

POENGET med chartet:
- Legg en stigende trendlj (Lj 1) PERFEKT fra bunnen m/slutten av mars (den 3. mnd i chartet) og naturlig gjennom flere bunner oppover!
- Legg en PARALLELL (Lj 2) fra de 2 toppene tidligere i mars via flere naturlige topper oppover.
- Disse to linjene er den "korte" stigende trendkanalen. Øvre trendlinje ligger i dag LANGT over 20 (24?) - og stadig stigende!
- Det "verste" (jeg mener det BESTE) - er at når de STORE nyhetene kommer - og den korte kanalen "sprenges" - da overtar den LANGE!
- Den LANGE finner du ved å parallellforskyve Lj 1 til en ny Lj 3. Legg denne fra toppene i starten av april - og se SELV!

- Du har et MONSTER foran deg!
- Et snilt og vennlig monster som gir bud om en kurs på sikt på hva da? LANGT utenfor chartets grenser, men kanskje 30-40?
- HUSK; dess høyere man kommer i et logaritmisk chart - dess raskere kommer kronebeløpene løpende mot deg!
- Og dess lengre tiden går.......dess høyere blir alle beløpene i den STIGENDE trenden!

Går man tilbake til Lj 1 (BUNNLINJA i trenden):
Til tross for en flott kursstigning i lengre tid ligger kursen fortsatt relativt tett over - og med massevis av rom på oversiden!
MITT syn har lenge vært (ref denne tråden) at man skal komme seg inn på eiersiden - og deretter SITTE!
Man skal ikke se bakover, men FOROVER! Kursen i forhold til de nevnte linjene er EN måte å observere det hele på!

Det jeg her viser til er en systematisk utvikling over lang tid!
Altså; ingen "haussegreier" som JEG har funnet på, men rett og slett fakta!
En utvikling som viser SUMMEN av SAMTLIGE gjennomførte handler på et grafisk måte - via chartet!

Du har de store og tunge, du har "elektrikere" og du har kortsiktige innhopp! Likevel går det som det går!
De proffe (og TUNGE) ser nok for seg hva som VIL skje når det blir full fart på alle 3 beina!
Det landbaserte rensemaskineriet, det rettet mot landbasert fiskerinæring - og på skipssiden!

Så sent som I DAG kom det melding om avlyste cruisebesøk i Norge siden rederne er tatt på senga vedr manglende renseutstyr!
Når noen forsvinner vil andre automatisk se sitt snitt - og dukke opp - og det MED "sitt utstyr" i orden! Dette må SKAFFES!

Potensialet er enormt over tid!
https://www.dagbladet.no/tema/cruiseverstingene-dropper-norske-fjordperler-etter-dette/71391279

Hilsen Hammers.
Redigert 12.07.2019 kl 23:58

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.