Farma

Merlin
23.04.2018 kl 12:02 6842

Flawless balance sheet with exceptional growth potential.

Guidingen er selvfølgelig ikke basert på ambisjoner, men Photocure er i en fantastisk posisjon og har fått absolutt alt på plass for en kjempeoppgang i salget av Cysview.

Det nærmeste Photocure uttaler seg om ambisjoner, er at de vil komme tilbake med ny guiding i løpet av 2018, når de vet noe mer.

Hvorfor denne nøytrale meldingen, når selskapet endelig er kommet i posisjon?

Jeg tror ledelsen er farget av tidligere overoptimistiske uttalelser på bl.a Lumacan og velger å være svært forsiktige i redsel for å bomme negativt enda en gang. Men denne gangen har de nok latt egenangsten få ta overhånd. En ledelse som viser såpass usikkerhet bør begrunne den mye bedre. MM har nok rett i at det også farger kursbildet på en måte det ikke burde. Men fint for oss som har tro på at dette kommer til å gå veldig bra. Vi kan kjøpe aksjen rimeligere enn vi burde fått.

Jeg savner fullstendig en utfyllende analyse fra ledelsen, som forklarer i detalj hvordan de skal overbevise sykehusene og urologer om å bruke Cysview. Her gjør ikke ledelsen jobben overfor aksjonærene og markedet.

Likevel regner jeg med at salgsteamet i USA nå arbeider under høytrykk. Med så gode kort på hånden bør de kunne vise svært gode resultater. Hestdal er vel det mest motsatte av en selger man kan komme, men gjør nå det han skal med produktet. Der har han gjort en bra jobb for tiden. I realiteten er det ikke han som styrer salget i USA, det gjør salgsavdelingen i USA. Vi bør få Bahr presentert for aksjonærene snarest.

Redigert 21.01.2021 kl 05:31

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.