Shipping

Nanoq
13.07.2019 kl 21:34 7900

Tregt? Jeg synes faktisk det går ganske bra...for 4 måneder siden var kursen 26 kr,, for 2 måneder siden var den 35 kr. Og nå altså nesten 43 kr.

Selv har jeg ikke så mye fokus på kursen

for meg er det utbytte som teller, helst 4 kr. pr. aksje pr. år for Avance, og tilsvarende mer for BW LPG. Men noe mindre er også tilfredsstillende i disse årene med ekstremt lave renter.

Det vil for meg gi et flott direkte årlig avkast på min investering på ca. 20%, noe som er mulig med rater på ca. 37.000 USD/dag med utbyttepolitikk på 50/50.
Og med denslags rater vil aksjekursen jo også stige med høyere NAV og markedets stigende fokus på avkast i denne lavrentetid.

Men fordi jeg tror på mange gode år framover for LPG-shipping, så er salg uaktuelt for meg i overskuelig framtid.

Og ja, med høye rater vil aksjekursen stige videre oppover, også fordi verdien av flåten vil øke sammen med ratene.
Redigert 13.07.2019 kl 21:35

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.