Industri

questi
15.07.2019 kl 14:10 4979

Hvorfor ikke Silan allerede har tiltrukket seg konkurrenter er et lite mysterium :)

En forklaring kan være at det er et nisjeprodukt.. og man må 'kjenne' kundene, gasvariantene de trenger og den type beholder som de må ha... Og at det er mange små leveranser og ikke noen få store kunder som kan overtales til å velge ny leverandør...

Silan brukes også ofte for produksjon av ulike type komponenter i elektronikk.. jeg har den oppfatning at komponentene ofte produseres i USA, shippes over til Kina og monteres der.. for så å bli sendt tilbake til USA for salg... :) Jeg gjetter at en eventuell kinesisk Silan-produsent som vil eksportere i USA, vil måtte ha fraktkostnader som kommer oppå produksjonskostnadene.. I tillegg gjetter jeg at gassproduksjonen er lite arbeidsintensivt slik at billig arbeidskraft ikke vil gi særlig store fordeler.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.