Offshore

Matsern
16.07.2019 kl 20:02 4229

At EMGS var verdt null når du trekker fra gjelden, inntil de sikret nesten en milliard i inntekter og aksjen doblet seg, er ikke noen hemmelighet. Nå er det tross alt fremtiden som betyr noe. EMGS har priset eiendelene sine lavt, mens til sammenligning for eksempel PGS, har priset sine gigantiske skip opp i skyene, selv om ingen vil ha dem. Det måtte kanskje være cruiseskip de kan brukes til, ingenting innen oljeleting hvertfall. PGS har over 10 milliarder kroner i gjeld.

Jeg ville holdt meg langt unna selskaper som hausser seg opp og holder på med kunstig prising av sine eiendeler. Jeg varslet for halvannet år siden at PGS kan gå konkurs. Jeg har bare fått kjeft hele veien ned fra 40kr+ til 11kr.

SBX har 15 mill dollar i gjeld som er aktuell på kort sikt og 4,2 millioner dollar i cash. I forrige kvartal tapte de 400.000 dollar. Det er ikke lenge til ny emisjon må på plass hvis de ikke begynner å tjene penger.
Redigert 16.07.2019 kl 20:17

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.