Finans

Kitchen
18.07.2019 kl 12:30 1533

Hei Matmons
Før fusjonen mellom Monobank og Brabank, hadde Mono 4 mrd i utlån men lite kapital til vekst og Brabank som nystartet hadde kapital til vekst men lite utlån. Det fusjonerte selskapet har nå tilstrekkelig kapital til å vokse til en lånebok på 10 mrd, og planlegger dette innen 2024. Se Q1 presentasjon på brabank.no
Du har helt rett i at det er mye jeg ikke kan. Jeg prøver i mine innlegg å gi rom for tvil når det er grunnlag for det. Prøver også å unngå å kalle de jeg diskuterer med dumisser, idioter og andre nedsettende betegnelser, du kunne med fordel prøvd det samme.

Ellers kan jeg si meg enig i at en mer ydmyk og etterettelig tilnærming fra bankene, til f.eks etterlevelse av forskriften når den kom, ville hjulpet på situasjonen. Selv om jeg tror det er den høye utlånsveksten som har vært den største driveren av negativ publisitet

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.