Industri

AntonBerg
27.04.2018 kl 09:33 7336

Jeg betrakter TTs fokus på vedlikehold i 2Q som godt sceneshow. Det setter lavere forventninger til selve resultatet. Nå skal det jo nevnes at vi med tid å mellomrom må vedlikeholde ting og det koster litt. At det faller på 2Q er helt greit. Og vi ser at man tar det nå før 2H18 hvor man da står klar til å justere utilization rate. Vi kan fort se utilization rate på 65 % uten erklæring om full aktivitet.

Så blir da også salget i 2Q bedre enn i 1Q. Det gjør at omsetningen øker, inventories synker. Vi kan få nok et kvartal over 10 MUSD i EBITDA selv med vedlikehold på 3-4 MUSD. Hvis Butte gjør det omtrent likebra i 2Q og Moses Lake gjør det bedre, så vil TT overraske igjen. I tillegg vil effekten av buy-back av bonds komme i 2Q.

På bakgrunn av 1Q18 hever jeg nå estimatene mine.

I 2018 vil TT gi en guiding som han hele tiden vil slå.

***TRADERE KOM DERE NED PÅ 1,20!***
Redigert 20.01.2021 kl 22:23

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.