Industri

Jpeace
19.07.2019 kl 22:49 2318

Trist kursutvikling.

Men jeg må si meg delvis uenig. Saken her er at et selskap som KOG er avhengig av et visst trykk at kontrakter for å holdet kursen, så vis vi putter alle de mindre kontraktene i den kategorien. Så har det ikke vert veldig mye store nyheter. Våpensystemer som muligens skal bestilles til Australia er bra. Mange snakker om denne siste store kontrakten til Qatar. Problemet her er at mange ble lurt her. Først ble kjøper holdt hemmelig, dette bygget opp forventninger om at dette var noe nytt, men faktumet er at da ble skuffelsen desto større når markedet forsto at dette var bare nærmest en bekreftelse på en forventet kontrakt. KOG gjekk ut i 2018 å sa at de antageligvis ville å kontrakter i Qatar på opp til 18milliarder. Denne kontrakten er en del av de 18. Derfor kan man se på kursen den dagen den "hemmelige" kontrakten kom at kursen gjekk rett opp og gjekk i do rett etter kjøper ble kjente. Personlig håpet jeg at det var en kontrakt innen romfart el. marine.

Dette er et godt eksempel på at kursutvikling styres og forsterkes av forventninger.

Når det er sagt så syns jeg fortsatt kursen er litt under forventning og gleder meg til neste kvartalsrapport. Signalene som KOG har sendt ut de siste halvåret er at det jobbes hardt med forbedring i alle ledd, både i KOG men også i selskaper KOG er medeier i som for eks. Patria.

KOG er et selskap for fremtiden. Legg også merke til att det var en drøss med insidere som kjøpte aksjer rett etter emisjonen når kursen var akkurat i det området så den ligger i dag. Blir meget overasket om vi skal videre nedover. Jeg fyller vertfall på.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.