NEL og grønne aksjer

Hammers
20.07.2019 kl 23:37 4263

I dag har jeg hatt en rolig dag - både for kropp og sjel!
Ruslet en tur ned til mine hemmelige bringebærbusker - og fylte opp med et par nye kilo.

På en drøy uke har det vel blitt 6-7 av dem. Herlig med nyrørt bringebærsyltetøy om morgenen.
Massevis av sunne og naturlige antioksidanter - og en herlig smak på tykke skiver til morgenkaffen.
Ja, selvsagt ikke alle til meg - for de jeg setter pris på får gjerne en smak, de også.

Slikt gir kroppen ny energi - på en naturlig måte.
Forresten morsomt å plukke disse bærene. Store hagebringebær (dog "ville"). Slike som man ser i reklamefotos.
Når man står der konsentrerer man seg fullt og helt om de røde "druene" - samtidig som tankene svirrer rundt noe helt annet!

For eksempel tanker om SSHIP og deres lave aksjeantall utenom Top 20.
Det finnes kun 16-17 millioner frie aksjer utenom disse 20 på topp. Javel, flere millioner aksjer - DET høres da utrolig mange ut.
Nåja, de som nå har kommet seg inn siden min sterke oppfordring på 8-tallet er neppe så veldig raske på salgsknappen.

Ja, for oppfordringen har vært å SITTE - for dette kan fort bli et EVENTYR av de sjeldne!
Bare å se fullstendig bort fra disse små kurssvingningene som man jevnlig kan se. Bruk "hue" - og tenk langsiktig!
Kursen går som en rakett med underbygde verdier og nye lønnsomme kontrakter.
Da bør man ikke selv leke rakettforsker og plutselig finne ut at man skal hoppe av pga "høyden over bakken"!

Som dere sikkert vet; Innen shipping er SSHIP verdensledende innen rensing.
Mer enn halvparten av de store cruiseskipene den siste 7-års perioden har deres geniale system for gjenvinning av avfall -
og som fører til nullutslipp. Med nye rensekrav fra ulike land/havområder vil dette ØKE.
Jeg skjønner egentlig ikke hvordan de får til alle de systemene sine, men de er nå der - og de gjør litt av en jobb!

Aqua kommer og pilotprosjektet innen landbasert er allerede i full sving. Mye spennende innen landbasert (delvis i startgropen).

Bl.a. at kommunene rundt Oslofjorden er pålagt å innføre nitrogenrensing. Dette tar SSHIP seg lett av.
Bare i omr Nedre Glomma snakkes det om et renseanlegg for nitrogen til flere hundre millioner.
Til å miste bærplukkerkonsentrasjonen av.......når man tenker Oslofjorden rundt!

Man bør også klikke på de to andre områdene. AQUA + LAND.
Spesielt sistnevnte tror jeg kan bli SVÆRT stort! Ref "Oslofjorden rundt", men tenk på alle ANDRE fjorder!

Det hadde vært hyggelig med 10 kg nå i juli. Et rundt tall.
Absolutt ikke av økonomiske grunner, men av alt det andre jeg har skrevet om.
Ro i kropp og sjel - sunnhet i hver bær - hyggelige gaver til de jeg setter pris på - og ikke minst at jeg har plukket og rørt dem selv.

Nå er det bare den korte hjemveien på 2-3 minutter som gjenstår:
DA kan jeg tenke på at det kun er disse 16,5 millioner frie aksjene i dette selskapet som BEVISELIG har levert varene!
DETTE i motsetning til f.eks NEL, der det er 630 MILLIONER frie utenom top 20. Og det i et selskap som ikke har levert noe som helst!
Ja, ikke annet enn ENORME underskudd - og Kjørbo, må vite!

Hilsen Hammers........som gleder seg til morgendagens frokostkaffe.......og tykke skiver - med det du vet....🤭!
Redigert 21.07.2019 kl 01:22

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.