Farma

Londonmannen
28.07.2019 kl 20:51 2216

Nei, kanskje ikke selskap mot selskap eller produkt mot produkt. Men så er det da heller ikke det jeg sammenligner.

Jeg fremholder at floskelen om at markedet alltid har rett, ikke stemmer. Spesielt ikke når det kommer til et marked dominert av markedsaktører som har sitt fokus rettet mot selskaper engasjert i olje, offshore, fisk og shipping. Dette så vi helt klart i tilfelle Algeta der kursen smalt til himmels i det en aktør innen farmasi kastet sine øyne på Algeta.

Jeg tør påstå at PHO er utsatt for det samme; prises av aktørere som har sitt fokus rettet mot alt annet enn farmasi. Av slikt kan det aldri bli rett prising. På samme måte som NEL er overpriset av de samme aktørene, blir norske farmasiselskaper underpriset. Det hele skyldes at for mange skjønner for lite. Men en dag vil også PHO bli korrekt priset IG jeg gleder meg!

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.