Olje

brumlemann
03.05.2018 kl 15:26 7337

kenguru
jeg har fulgt med på APCL siden i fjor sommer, og har diskutert alt for mye den aksjen., dels fordi jeg hadde et veddemål med en av haussene der.
Jeg har observert minst 5 ganger at det har kommet mer eller mindre linker til fabrikkerte blogger og avisartiker om rykter som viste seg å ha null verdi. Les «Fake news» Dette har skjedd samtidig med massiv haussevirksomhet og roboter går nesten amok - med omsetning av aksjen som overstiger dagsomsetningen til noen av de største børsnoterte selskapene. Så oppgangene har hittil blitt opp som en løve og ned som en fell. Får håpe for aksjonærene at det denne gangen er noe i disse ryktene som fremsettes i diverse franskspråklige media. Jeg hevder at enten kan selskapet få til en deal etter at de som egentlig har lurt afrikanske land i en årrekke — dvs ikke overholdt forpliktelser, - eller så kommer selskapet til å enten gjennomføre en emisjon, eller gå konk. For selskapet har tilnærmet null inntekter og gjelden er i praksis pr dags dato større enn kontantbeholdningen.

Situasjonen for WRL er en helt annen - her er det ingen som driver med robothandler for å kjøre kursen opp, til det er omsetningen alt for liten. Det finnes aksjonærer som selger seg ned, og det gjør selvsagt utslag i kursen, så selv om selskapet går glimrende, og er meget solide i balansen- har det liten virkning på kursen.

Når det gjelder Tembo, så vidt jeg har forstått eier WRL 85 % av lisensen, og et statlig Mozambique selskap eier resterende 15 %. Det er uroligheter der det nå - de var det også i fjor høst da de skulle farme ut. WRL utførte og kostnadsført ca 1 mill i forundersøkelser på Tembo slik at resultatet ble —0,9 mill kanskje for å forsikre seg at de fikk forlenget frist for boring.

Jeg vil vel også si, ut fra det jeg har fulgt med på APCL, ledelsen der stoler ikke jeg på i det hele tatt, de har kommet mange høyst tvilsomme utspill som ikke viste seg å holde vann. Ledelsen skylder dessuten ganske mye til APCL ifølge årsrapporten - f. eks. Pace skylder 600 k $. Mirabaud som analyserte for APCL er / var selv stor aksjonær. De har i år skiftet revisor, noe som aldri er et godt tegn.

Det er forresten ikke helt sant at de bare var priset til kontantbeholdning Bababing. Gjelden var 13 mill ved årsskiftet, det samme som gjelden- og taper de i voldgiftsretten kommer advokatregninger i millionklassen. ,De har som sagt null inntekter, og i følge revisor pr 30 6. 2017, hadde de kontraktsmessig potensiell økonomiske forpliktelser på hele 44 mill $ til forfall innen 30. 6.2018. Mister de lisensene har de ingenting.
Redigert 03.05.2018 kl 15:31

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.