Farma

Herman*
11.05.2018 kl 12:40 11658

HBC kom nettopp med et elending Q1 som viser sterkt synkende inntekter og et enormt underskudd. De har solgt bygningsmassen og har derfor ikke noen andre kilder til finansiering enn lån og ny EK (om det skulle være nødvendig). Allikevel prises selskapet til langt over dobbelt så mye som Natto. Forretningsmodellen er ganske lik: Salg av råstoff til helsekost og dyrefor, så her er det noe som skurrer litt. Forskjellen er etter min mening at HBC har en adm dir/storeier som kjøper aksjer i markedet så fort kursen synker, og ellers stiller seg solidarisk bak selskapet. Dette skaper ro i rekkene. Eller er det andre faktorer som jeg har oversett? Jeg kan ikke finne en eneste god grunn for at HBC skal prises høyere enn Natto med utgangspunt i finansielle nøkkeltall.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.