Dagens tema

Londonmannen
12.08.2019 kl 13:15 428

Terror tror jeg nok de fleste tar avstand fra. Ingen normale mennesker støtter terrorhandlinger. Terror er en form for politisk agitasjon som etter mitt syn er bortkastet og utolerabel.

Men at venstresiden trekker rassidmekortet med en gang noen stiller seg kritisk til Islam, er intet mindre enn et paradoks.

En dag står venstresiden frem og kjemper for kvinners rettigheter, støtter metoo kampanjer mot overgrep mot kvinner, menneskerettigheter, seksuell frigjøring og full likestilling mellom kjønnene. Ja, såvidt meg bekjent har venstresiden også kjempet for aksept av homofili.

Neste dag kritiserer venstresiden dem som stiller seg kritisk til Islam sin fremmarsj i Europa. Ja, de nøler ikke med å kalle Islam-kritikerne rassister og stiller gladelig opp i motdemonstrasjoner når grupper ønsker å rette en advarsel mot Islansk fremmarsj i Europa.

Men er ikke venstresiden bevisst hvile verdisyn Islam representerer, hvilke kvinnesyn Islam har, hvordan Islam stiller seg ovenfor homofili og hva som skjer med kvinner som blir voldtatt og melder voldtekten til myndighetene?

Hva er det vestresiden ikke skjønner eller tror? At Islam i Norge er forskjellig fra Islam i f.eks. Emiratene eller Iran? Ja, rett nok finnes det Shia og Sunnier, men for Guds skyld ikke bland muslimer disse to gruppene med hverandre.

Jeg har ingen illusjoner om å se Imamene delta i Pride paraden. Jeg har ingen illusjon om at norske muslimer skal fornekte Koranen. Men da vil jeg gjerne høre hvor venstresiden og muslimene har felles syn? Er det på homofili, seksuell frigjøring, likestilling mellom kjønnene, abortloven, alkoholpolitikken, menneskerettigheter eller demokrati? Jeg avventer svar med spenning!

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.