Olje

JimJohnny
11.05.2018 kl 22:24 4966

Intet nytt under solen.....
Med en gang noen har alternative refleksjoner til "kursmål 30,-", "går sinnsykt bra", så lades geværet.

Saken er vel den at det er stort sett de samme nikkene som girer hverandre opp om kursmål 30,- ol.
År etter år, uten at kursen har beveget seg særlig.

Så skal det sies, ja det er en bedring i produksjonen. Såkalt "rekordhøy" produksjon, eller på nivå med hva som ble guidet når man startet opp.
Mye av dette er vel så langt avhjulpet av Aminex sine problemer, og selvsagt noe økt etterspørsel.
Objektivt sett, så ser det ok ut. Pengene kommer jevnt og trutt, selv om man slører dette til noe og fremstiller det som løpende betaling for løpende leveranser. Slik jeg leser en del av innbetalingene, så er noen av dette mer eller mindre betaling for eldre ubetalte faktura.
Men greit nok, penger på konto er penger på konto.....

Det som etter mitt skjønn er problemet, som rammer dere (aksjonærer), er at deler av det som blir kommunisert ut, virker lite troverdig. Slik har det "alltid" vært, og det virker som en "rød tråd". I øyeblikket peker jeg selvsagt til Tempo.
Man har messet om en partner, såkalt "major" som "sikler" etter å komme inn. Anadarko var selvsagt amatører som forlot prosjektet, for de hadde ikke lest nøye alle data som ble hentet ut......... (hallo....!).
Jeg synes i det store hele det er lite troverdig, at en halvlubben økonomimann har kompetanse som får Anadarko`s fagfolk til å fremstå som tullinger.

Dersom dette virkelig var så stort som man forsøker å fremstille det som, så hadde en avtale vært på plass for lenge siden. Man hadde sikret seg innpass. Lokal uro, spiller liten rolle i et slikt "gigantprosjekt".

Saken er, slik jeg fortolker det (ut fra historikk), at selskapet har oversolgt (igjen) Tembo, og man lir under et troverdighetsproblem

Videre trenger selskapet noen "sexy" prosjekter som gir hauserne troverdighet i "fantasillionverdier". Aksjemarkedet elsker slik.
Så lenge det koker ned til en "kjedelig" gassledning, med kroner rullende inn i måneden, "gir det ingen verdi" så lenge aksjonærene ikke ser at det kommer dem til gode i form av utbytte etc.
Så langt kan man vel ikke si at Whiskey Bob har vært spesielt opptatt av norske småaksjonærer eller hva?
Emisjoner som har blitt kjørt, har "fordelaktig" blitt kjørt mot "venner & kjente", og småaksjonærene har vært dumpingplass når disse vil ut (hvilket skjer fortløpende).

Så, økt produksjon.... hva så?
Så lenge det ikke drypper penger i lomma på aksjonærene, så "gir det ingen verdi".

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.