Industri

Randers
13.05.2018 kl 22:42 8213

Hadde ikke tenkt til å kommentere, eller bry meg noe særlig om disse JUM-aksjene - men det kunne vært greit å fått
ro rundt disse. Dvs, ikke noen videre rullering.

Spørsmålet nå virker å være om det er: 1) intern overføring. Eller: 2) ny rullering/terminkontrakt

-1)

12 Feb 2018 handlet JUM med seg selv - 35,5 mill aksjer gikk fra Kagra til Umoe. Umoe AS hadde etter det 573.840.870
aksjer i REC direkte og kontrollerte 53.861.032 aksjer gjennom terminkontrakter, totalt tilsvarende 24,68 %
av aksjekapitalen i selskapet.

https://newsweb.oslobors.no/message/444051

Kagra er tom, (de sto tidligere registrert med ca 35,5 mill (1.39%) ved årsskiftet, samme antall Umoe "handlet" 12 Feb). Og det står ingenting om "Umoe og nærstående" lengre ang eierskap aksjer. Og når det gjelder de 53,8 mill aksjene (terminkontrakt), så er dette snakk om Umoe. Slik at rubbel og bit har stått på Umoe etter at siste terminkontrakt endte.

Jeg har litt vondt for å tro det er en intern overføring. Må bli tilbake til Kagra da ?

-2)

Avtalen med SEB opphørte. For ellers ville det kommet beskjed (som så mange ganger før), om videreføring -
i dette tilfelle den 27 April eller 30 April.

Det virker som en ny avtale er på gang. Men neppe med SEB. Det siste fra aksjonærlista var:

30 April - SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 53,861,032 2.12% Comp. NOR
7 Mai - SEB AB, MARKETS EQUITY STOCKHOLM OPPGJØRSKONTO 48,994,395 1.93% Meg. NOR

-Det ser litt rart ut det fra 7 mai ? ..Men virker å ha noe med JUM å gjøre ??

KONKLUSJON:

Det er veldig tvilsomt at det er en intern overføring, (måtte blitt til Kagra, og hvorfor det?). Det er mer trolig
en form for terminkontrakt igjen. Men neppe tilknyttet SEB.

..det er synd hvis "krumspringene" fortsetter. Alt tyder på, (siden aksjonærene blir uroet av disse terminkontraktene),
at det hadde vært bedre om han hadde latt beholdningen sin av REC-aksjer stå i ro på Umoe-konto..
Redigert 21.01.2021 kl 05:11

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.