Shipping

Empire
14.08.2019 kl 09:09 1377

Et samarbeid med trafigura viser både langsiktighet og styrke. Trafigura hadde sannsynligvis ikke gjort dette med en liten aktør, men vi vet ikke alle detaljene enda, så det er litt vanskelig å si hva dette vil bety i kroner og øre. Men det betyr ihvertfall at Fredriksen selskapene tar grep for imo 2020 og det støtter vel også synet om at det kan blir trangt i døra i forhold til de ulike typer drivstoff. Håper det kommer en litt større blekke om samarbeidet og ikke bare en liten pressemelding.

Kan være jeg tar feil når jeg sier at vekstraten for Us shale vil synke. Med det menes altså veksten og ikke den faktiske produksjonen. Produksjonen vil fortsatt stige en stund, men saktere enn den har gjort. Fasitt vet vi når vi ser de faktiske produksjonstallene om en stund. Eia har bommet til dels kraftig på sine antagelser over flere år, så faktiske produksjonstall er viktigere i min bok, enn antatt/estimert produksjon.

Oljen fikk seg en kraftig opptur, sammen med mye annet i går.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.