Shipping

Ole86
14.08.2019 kl 12:12 1265

Jeg er enig i argumentasjonen din, men spørsmålet scrubber/ikke scrubber koker egentlig ned til hvilke skip som er lønnsomme å ha scrubber på. I de fleste tilfeller med skip som har en motorkraft på mer enn ca 8MW (gjelder hele flåten til Frontline og Golden) dette ned til forventet levetid på skipet regnet mot forventet payback på en scrubber. Gitt at rederiet har god nok økonomi til å ta investeringen. I Frontline sitt tilfelle skulle man tro at de lett kan beskytte investering gitt at de kan kjøpe scrubbere billig fra et selskap de delvis eier. Da synes jeg det er på sin plass å spørre seg om Frontline vil ende opp meg å seile på LSFO i ganske stor skala og i en større skala en bare de skipene som de ikke har offisielt planlagt å ha scrubbere på. Det er også på sin plass å spørre seg om de har gjort en dårlig investering i Feen. At Trafigura som bestilte 11 scrubbere til sine nybygg fra Feen på HMD og som endte opp med scrubbere som brant og scrubbere i feil stålkvalitet nå har gjort en avtale med Frontline tror jeg heller ikke er helt tilfeldig.
Mye mulig du har helt rett i at dette er utelukkende positivt for Frontline, men jeg foretrekker å ta hele bildet i betraktning.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.