IKT og Tech

Hektar
14.05.2018 kl 21:42 8277

Neich, hva skal man si? Det er jo kjempebra men vil se hvordan det ligger an over sikt. Conan Exiles er nå godt forbi Ark og Rust, med hele 14 000 flere enn sistnevnte. Tydelig at det er sterk interesse for spillet i øyeblikket da tallene holder seg så bra etter de andre konkurrentene har peaket. Dette må man forvente i begynnelsen da selvfølgelig. Om Funcom klarer å etablere seg over 20k-30k på sikt må vi bare anta at det er bra tilstrømning av spillere på like linje med det man ser i Ark og Rust som er relativt stabile selv om det garantert er mange som slutter etter hvert. Holder det seg bra er det rimelig å anta at det selges greit med nye spill.

Minner nok en gang om 7D2D som aldri har peaket over 25k men likevel solgt 1,5 mill på 1,5 år. 3 mill totalt. Klarer Funcom dette er dagens prising en voldsom rabatt (gjelder kun steam).

Skal ta ut en aksjonærliste i morgen som jeg kan lime inn her. Jeg tror enkelte vil få seg en overraskelse over fond som har tatt plass for å sitte.

Red: Synes forøvrig det er knallsterkt å dra forbi markedsleder så glatt på kort tid. Det er nok mange nye eiere av Conan Exiles. Og husk - Dette er kun PC. Det har blitt telt over 25k samtidige spillere på PS4 så da kan man gjette seg til hva det betyr.

Red 2: I morgen er det forresten slutt på salg av GTA V og jeg ser ingen bemerkelsesverdige utgivelser på vei - Ser vi CE på #2 i morgen og utover uka?
Redigert 14.05.2018 kl 21:46

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.