IKT og Tech

Hektar
14.05.2018 kl 22:01 8190

Jepp, der ødela du overraskelsen. Mulig jeg sløyfer lista da :-P

Men ikke bare et fond - Det er et pensjonsfond. For de som vet hva det betyr så skjønner dere at langsiktighet beskriver ikke det sånne driver med. Ref våre egne norske fond. Funcom gjennomfører sin strategi og sprer risikoen over flere prosjekter samt vedlikeholder produkter som gir god støttende inntjening over tid og øker sin soliditet betraktelig. Det åpner da for at andre kan gjøre det samme og Funcom vil ha en bunnsolid eierside og forhåpentligvis mindre ablegøyer fra lekne storkarer.

I tillegg: Jeg tror ikke de spillene vi allerede vet om er alt som kommer fra Funcom i 2019/2020 om de lykkes med sitt fokus på publishing. Dette er en gryende industri i Norge med flere mindre aktører som jeg tror det er rimelig å anta at vil utnytte seg av Funcoms posisjon. Med det mener jeg ikke at de er det mest velsette spillselskapet, det tar tid å snu det bildet de har hatt fra gammelt av, jeg mener at de har allerede en god kanal til både markedsføring og distribusjon - Noe utviklerne på gutterommet ikke har. Om jeg skulle gi ut et spill i år hadde jeg selv brukt Funcom i offisiell kapasitet eller uformelt. Med hjelp fra de til å nå asiatiske markeder? Uten tvil.

Litt sånn fragmentert da jeg er så solbrent at jeg er skikkelig fuzzy i hodet akkurat nå. Kjøler ned med et par halvfrosne øl :-)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.