Transport

Frodon
14.08.2019 kl 20:05 2525

Det morsomme er at vilkårene NAS kunne fått på refinansieringen av obligasjonslånet i april 2019 var langt bedre enn de kan få pr dags dato, men vilkårene de kan få er ikke et alternativ engang. NAS ville kjørt ny emisjon før de ville refinansiert på dagens vilkår... Vi får krysse fingrene for at det ikke skjer og at NAS finner en annen desperat løsning innen kort tid. De har jobbet med dette lenge nå, uten å finne en løsning...tikk takk...tikk takk...

Frodon
25.04.2019 kl 12:05
Da kom informasjon om obligasjonslånet på 2,4 milliarder som forfaller i desember 2019. Det var ikke mulig å få bedre vilkår enn dagens vilkår nå nei ;)

"NAS: FLERE MULIGHETER FOR OBLIGASJONSLÅNET, DISKUTERER MED FIN.RÅDGIVERE -KARLSEN

Oslo (TDN Direkt): Det er flere muligheter for Norwegian Air Shuttles obligasjonslån som forfaller i desember 2019. Vi kan betale lånet, refinansiere, eller gjøre en blanding, sier finansdirektør Geir Karlsen i Norwegian Air Shuttle på selskapets kvartalspresentasjon torsdag.

-Vi diskuterer allerede nå med våre finansielle rådgivere, for å potensielt finne et likviditetsvindu frem til da for å kunne refinansiere hele eller deler av lånet, sier han.

Det vil ikke være aktuelt å refinansiere på dagens vilkår i obligasjonsmarkedet, understreker Karlsen.

-Vi hadde ikke refinansiert i dagens marked. Vi må komme oss gjennom sommeren og vise at neste vinter ikke vil være i nærheten av så dårlig som denne vinteren, og da bør vi få bedre vilkår for en refinansiering enn i dagens marked, sier han"

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.