Farma

Herman*
15.08.2019 kl 18:18 1842

Driftsmargin på 20% er bra, men 30% vekst i forhold til i fjor er ikke så imponerende. Skal vi sammenligne med Natto er det dog mest korrekt å se på morselskapet som produserer vitamin k2. Disse tallene er nok ikke tilgjengelig før til neste år. Når det gjelder NattoPharma, har styret vist at de så langt ikke har klart å skape/synliggjøre aksjonærverdier. Kursen er jo vesentlig lavere i dag enn for fem år siden. Hvis ikke styret får ut fingeren i nærmeste fremtid, vil det bli et økende mas fra aksjonærene om at selskapet bør selges for å synliggjøre de underliggende verdiene. Jeg vet om aksjonærer som har vært i kontakt med Kistefos, og jeg er ikke fremmed for tanken på å kontakte både dem og andre aktører hvor jeg ser potensielle synergier. Flaut om aksjonærene må henvende seg til konkurrenter, men styret må innse at deres fremste oppgave er å skape aksjonærverdier-ikke bare bevilge seg opsjoner og håpe at ting ordner seg etterhvert. Jeg tror en aktør i dag vil klare å slå kloa i 51% av selskapet for 20-22 kroner. 90% tror jeg ikke er lett oppnåelig da enkelte innsidere forstår det langsiktige potensialet og vil ikke gi slipp på aksjene på det nivået.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.