Shipping

Frodon
17.08.2019 kl 11:18 3116

OCY har lange faste kontrakter, gjennomsnittet er på 10,9 år med backlog på usd 3,5 milliarder og mcap er på usd 849 millioner. Så hvis det skal gå dårlig her, må selskapene de har kontrakter med bryte avtalene. Da eier fortsatt OCY fartøyene. Utgangspunktet er at fartøyene er gjeldsfrie når de lange kontraktene er ferdig. Da kan OCY selge det eller leie ut med lavere kostpris. Husk at OCY tjener mer med lavere renter og høyere dollar. Rentene ser det ut som skal være lave frem til 2030 nå 😊 Grunnen til at aksjen har falt nå, er fordi FPSO’en har gått av en kontrakt og venter på ny langtidskontrakt med Aker Energy i Q1 2020. Hvis ikke kontrakten er signert innen den tid, kan utbyttene gå midlertidig ned fra usd 0,191 til usd 0,15. Det er også 2 av fartøyene som ikke tjener penger nå, pga de økonomiske problemene i Solstad. Der får vi mer svar 1 september. Og et 4dje fartøy går på korte kontrakter nå, i påvente av signering av langtidskontrakt når ratene blir høyere neste år. For de som er langsiktige, betyr ikke er midlertidig fall i utbyttene noe. Spesielt ikke når du kan få 13-14% i årlig utbytte i lang tid 😉 Etter 7 år har du fått like mye i utbytter, som du betalte for aksjen

https://www.oceanyield.no/Charter-Backlog
Redigert 17.08.2019 kl 11:21

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.