Olje og energi

19.08.2019 kl 13:24 4553

Jeg er neppe så «smart», og sikkert en av «oppgulperne» TS sikter til.

I desember 17 så lå kursen under. 2 kr. Etter den tid er Cor-6 er løst, det har vært endringer på eiersiden, men det er ikke blitt framlagt en plan vedr forfall av bondet, så vidt vi vet. Boreplan mangler fortsatt, trolig pga manglende partner/finansiering. Det har vært mindre produksjon enn forventet. Oljeprisen har steget siste året.

Kursmessig ser det ut til at ca 2 kr er støtte over tid, (mens den var nesten 6 kr så sent som febr 2019!)
Laveste kurs siste tre år ca 1,4, (så ingen grunn til å latterliggjøre Teodor.)

Jeg anbefaler aldri kjøp eller salg. Men volatile aksjer som denne gir muligheter, forutsatt at det er likviditet i aksjen. Det er det hver gang noe meldes.

Jeg synes det går tregt, og at infoen er noe mangelfull. Litt mye uklarhet om eierskap og strategi, også. Eller skiller IOX seg ikke så veldig fra andre mygger og Small Caps. Disse har nesten alltid finansieringsproblemer, litt mye endringer på eiersiden, men kan gå voldsomt på meldinger. Greie papirer for trading for de som tar risken, og som følger de tett, og som er litt tålmodige. Siste ordet er neppe sagt vedr IOX. Overraskelser kommer nok.
Disclaimer: Har aksjer

Redigert 20.01.2021 kl 18:57

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.