Transport

minsin
19.08.2019 kl 20:34 1493

NOFI ble oppkjøps kandidat først i dag , når vi fikk vite hvem kjøperen av NOFI aksjene er .
Enig at det er veldig stor sannsynlighet på at NOFI blir kjøpt opp.

Oppkjøps rykter rundt NAS har vært luftet i flere år nå..og ryktene vil ikke avta med at de har solgt ut NOFI, tvertimot.
NÅS blir mer og mer ett reindyrket flyselskap , og det er akkurat det ett evt flyselskap ønsker å kjøpe.¨
Tja shorten i NAs betyr - vel de er virkelig tøffe de som låner ut aksjer på short ., er vel ikke særlig smart å låne ut aksjer til short dersom man tror selskapet går adundas eller?
Hvorfor aksjen stiger så lite i dag - vel de har jo ikke fått tildelt 2 mrd uten videre - de frigjør egne midler. NAS er verdsatt tilk 4,3 mrd , med 4-5 pst oppgang tilsvarer dette ca 170-200 mill , noe som tilsvarer "gevinsten" på 196 mill i forhold til bokført verdi.
NAS selger ut NOFI for å frigjøre kapital og for å rendyrke selskapet mere . Klart NAS 07 må innfries .- NOFI er ett av grepene.
NAS selv sier de har flere finansierings løsninger på NAS07.
Mye av de lave kursnivåene du tidligere henviste til er basert på emsjon for å betale NAS 07 , vi ser det klart at NAS velger andre finansieringsmåter enn emisjon.
NAS møter vinteren adskillig mere konkurranse dyktig enn forrgående år, og vil være trimmet i forhold til fremtidige utgifter.
Olje prisen sa jeg til deg allerede i juni ville komme ned mot 55 dollar , vi er i det område nå - men fortsatt er nedsiden større enn opp siden..
Den spenningen som vi så mellom iran og usa tidligere i juli ga ikke mye utslag i oljeprisen.

Nei mitt tipps er at NAS blir solgt , JV greiene til Karlsen/Kjos skurrer litt ..mitt tips er 120-140 kr på 6-12 mnd.
Konsolideringa i fly bransjen/Brexit etc presser fram kjøp av NAS som er en viktig brikke i Europa.
Ser for meg at erstatningen fra Boeing vil bidra positivt - erstatning i løpet av høsten på 2 mrd pluss er ikke usannsynlig .Boeing er rett å slett nødt til å kjøpe seg ut av problematikken!

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.