Farma

Herman*
20.08.2019 kl 12:50 1577

Selvsagt burde det være i styrets interesse, men jeg kan ikke se konkret handling som indikerer at de bryr seg nevneverdig. Synes det er merkelig at styreformann har brukt et titalls millioner på å kjøpe aksjer utenfor børs, men kan ikke avse en skarve million eller to på å kjøpe i markedet. Å si at styret som helhet har en «agenda» har jeg ikke grunnlag for å gjøre. De har dog en forpliktelse til både å skape og synliggjøre aksjonærverdier. Vi vet ikke hva som kommer i morgen, men driften i selskapet ser ut til å gå bra. Det er derfor et tankekors at kursen i Natto i feb 2012 (da Bohan overtok som styreformann) var 12 kroner mens den i dag er på 10. I samme periode har OSE gått til himmels. Helt konkret mener jeg at en nøktern prising av Natto er 20 kroner, og styret burde gjennom innsidekjøp og et tilbakekjøpsprogram vise at de støtter opp om en slik prising. Dette ville ha bidratt til økt likviditet som igjen ville ha ført til at større investorer hadde vært villig til å ta i aksjen. Fikk nylig feedback om at flere større investorer følger Natto og er klar over den betydelige fremgangen. De ville dog ikke handle aksjer fordi de mente at ledelsen/styret hadde et likegyldig forhold til aksjekursen.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.