Transport

Fornybar'n
24.08.2019 kl 02:35 524

Det er ett forhold jeg ikke har vært så obs på, og det er tidevannsforskjeller.
Det er gradvis større tidevannsforskjeller nordover fra Stavanger til Lofotøyene.
På nordsiden av Lofotøyene er det litt mindre enn syd for. For så å være ganske konstant Tromsø -Berlevåg.
Og mest tidevannsforskjell i Varangerfjorden. Fra Jæren til Oslo og Svinesund er det små tidevannsforskjeller.
Dette forholdet kan styrke en Tromsbane litt. Harstad har en god del mindre tidevannsforskjell enn Narvik.
Så områdene øst av Harstad må være ganske attraktive relativt til andre områder. Så de områdene som ligger
banen ligger i, i dette området må relativt sett være forholdsvis merattraktive i forhold til gitte andre områder.
Andre områder kan ha andre kvaliteter. Og fremheve seg på andre måter. Kan være greit å være litt obs på disse
tingene.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.