Olje

27.05.2018 kl 23:54 6030

Hei andy76. Ja, i den fasen de er i nå må de være på pengejakt gjennom emisjoner. Jeg husker særlig annonseringene i Aftenpostens Innsikt, og ila. en liten årrekke har tegningskursen utviklet seg fra 0,50 kroner til 0,65 kroner til 0,75 kroner, og nå til 0,48 kroner, men...

Alle som var tidlig ute med de tre førstnevnte tegningene har fått en slags bonus med "gratisaksjer", altså økning i antall aksjer i beholdningene. Tegningene til 0,50 kroner ga et størst antall aksjer for pengene, og det er jo rettferdig nok mtp. tidsaspektet... Se f.eks. tredje siste side i følgende aksjonærbrev, der dette tas opp:
http://ocean-energy.no/docs/OCE-aksjonarbrev-april2017.pdf

De som nå tegner på 0,48 kroner får ingen slike "gratisaksjer" hvor antall tegnede aksjer senere skal ganges opp med en viss faktor. Aksjene til 0,48 kroner skal nok være høvelig likt vektet i verdi med de øvrige aksjene i General Wave Company, og det er det jeg har fått avklart gjennom e-postutveksling med selskapet også.

Det er mye som er relativt, men jeg kan forstå at noen sånn umiddelbart fikk en negativ reaksjon da de så at emisjonskursen i denne runden skulle være på 0,48 kroner. Likevel... Det skjuler seg nok mer rettferdighet bak tegningskursen ift. tidligere tegningskurser enn det umiddelbare inntrykket dette desimaltallet kan gi, tenker jeg, men tegningskursen kunne muligens ha blitt satt bittelitt høyere i og med at selskapet har kommet såpass langt i progresjonen. Jeg velger å se stort på det, og jeg syns at de som ser tegningskursen på 0,48 kroner som attraktiv, skal få glede seg over nettopp det.

Ta eventuelt kontakt med selskapet selv angående temaet aksjer for pengene. Kontaktinfo her:
http://www.ocean-energy.no/kontakt-oss/

Detaljer rundt dette bør heller avklares direkte med selskapet enn med meg..:)-

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.