IKT og Tech

Nukjørvi
31.08.2019 kl 00:24 14299

De siste innleggene liker jeg. Greit å få et litt mer nyansert bilde. Det er selvfølgelig ikke bombesikkert at denne skal fortsette til månen og lenger. Den er allerede opp smått utrolige 175% på under en uke. De fleste burde være mer enn nok fornøyd med det. Jeg måtte lese meg noe mer opp på hvordan det er mulig at det plutselig gikk så raskt.

Det som virker lovende er at selskapet ligger langt fremme på FPGA teknologi med 22 patenter. De ligger et hestehode foran konkurrentene i et veldig verdifullt marked. FPGA vil ta mye større markedsandeler hvert år frem mot 2022. Fra 2019-2022 vil verdien av disse gå fra dagens rundt 400 millioner dollar til 1.6 milliarder dollar. Napatech ligger an til å gjøre et greit innhogg i dette markedet. Hvor mye vet vi ikke men selv en relativt liten andel vil være mye verdt.

Napa driver business med store selskaper som Nokia, Facebook, Dell, Walmart, Apple, Yahoo, HP og IBM.

Teknologien ser veldig lovende ut og det kan godt hende at de lander større avtaler snart. Kursmål 26 kroner vet jeg ikke helt hvor kommer fra men på litt lengre sikt og hvis det blir en så stor suksess som man tror så skal denne ganske så høyt.

Selskapet er per nå verdsatt til litt over 250 millioner på børs. Hvis vi skal nå 26 kroner per aksje så må vi finne ut om det er sannsynlig at Napa klarer å dra inn minimum 2.5 milliarder I aksjonærverdier framover. Jeg tviler på at det er noe som kommer til å skje i år men litt optimistisk kan jeg nok se for meg 10 kroner på relativt kort sikt. Jeg har god tro på at salgene begynner å komme. Det spørs bare hvor store ordre dette blir.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.