Farma

BenteBazooka
03.06.2018 kl 12:55 6027

Vanskelig å si noe om regnestykket ditt, Merlin. Men om det i q2 er en økning på 72% i forhold til q2-17 så blir jeg overrasket. Effekten av refusjonen ga jo ikke store utslaget på Q1, bortsett på utplassering av skop.
Blir spennende å se utviklingen i Q2 nå som de også kan tilby komplett sett.

Utslaget av kostnadsutviklingen i usa, blir også begrenset for selskapet totalt av nedgangen i R/D utgiftene, hvor de forventer fortsatt nedgang fremover.

At de visste så mye om Q2 allerede ved q1 presentasjonen har jeg liten tro på, de hadde i beste fall tallene for april.

Her er svaret jeg fikk av Dahl når jeg sendte mail til han om han kunne forklare nærmere break even uttalelsen:
"Diskusjonen rundt break even dreide seg om USA isolert. Det jeg sa var at 2018 ikke vil gi break even (underforstått den amerikanske delen av selskapet). Det er altså ingen uttalelse om selskapet totalt og heller ikke om de enkelte kvartaler. Du har rett i din betraktning om surveillance, selv om produktet er det samme, er det et nytt marked, og vi må få mer erfaring før vi kommer med klarere budskap"

Han sa også på presentasjonen at i løpet av året her så vil de ha en positiv utvikling i usa lønnsomhetsmessig.

Redigert 21.01.2021 kl 08:48

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.