Finans

Summi
SVEG 04.06.2018 kl 22:51 9265

SVEG handler nå på 2018: PB 0.9, PE < 9, ligger an til å levere ROE på 11% og er godt kapitalisert. Ny utbyttepolitikk ivaretar interessene til eiere: jeg vil heller motta litt mindre i utbytte og få beholde eierbrøken i banken og være med på veksten(lykke til med å finne mange alternativ som vokser med 8% i året: SVEG guider i Q1 på 9% vekst i BM og 6% i PM). Det er bedre for meg å selge en aksje for å realisere verdier enn å motta et utbytte som jeg først må skatte for, for så å kjøpe nye EK (skatt gjør dette til en dårlig deal selv når boken er under 1). Lavere nibor-margin er midlertidig, ingen av bankene vil tillate dette over tid. Nye kapitalkrav vil neppe være negativt for de fleste norske bankene, de fleste har en uvektet kjernekapital på over 7%(2-3% mer enn svenske). Norsk økonomi går bra, arbeidsledigheten er lav og det er ingenting som tyder på boligkrakk!

Hva er årsaken til at denne og andre sparebanker + SR-Bank er så lavt priset for tiden? Håper noen tar seg tid til å komme med innspill.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.