Olje og energi

gunnarius
06.06.2018 kl 08:03 9218

Har vi en mer potent aksje enn Pen på OSB?néei? - spør helloween.

Dersom det med "potent" menes det substansielle og rimelig grad av risk, så kan jeg innen O&G knøtt være enig med deg. En aksje som følges fra min side er QEC. En aksje som også er særdeles potent, men også befengt med høy risk. Meldingen på mandag om løsning vs. Repsol og acres St. Lawrence er uten tvil bull. Likefullt beror en videre materialisering og at reguleringene slippes, samt sosial aksept kan oppnås.

I dette tidsaspektet: Quebec har valg 1. oktober og spørsmålet blir om regjeringen slipper regulerinegene i forkant eller etter valget. Publiserer regjeringen reguleringene før nasjonalforsalingen tar sommerferie 15. juni eller senere i sommer, ser jeg virkelig god oppside og en meget potent aksje i QEC. Avventer Couillard-regjeringen til etter valget 1. oktober med reguleringene og en ny mulig regjering, blir langt høyere risk tatt inn i ksjen. Etter mitt syn, 50/50. Uten tvil er både QEC og PEN aksjer som bør forvente mediaomtale og videre løft. For QEC hefter en del risk og regulerinegne. Velger man bort høy risk og går for det substansielle, velges PEN. Dette sagt, fordi det er en del blest rundt QEC. Kun nevnt i et "potent-aksjeperspektiv" OSE.

For PEN gjelder nå positiv ferdigstillelse ifm. boring av prod. brønn nr. 2 og sailaway Adolo, med tilhørende melding innen et par uker. Kan virkelig bli en positiv trigger.
Redigert 21.01.2021 kl 01:31

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.