Olje og energi

gunnarius
06.06.2018 kl 20:40 6743

Ettersom vi kjapt diskuterte QEC tidligere i dag nevnes at det ble holdt pressekonferanse i Quebec, hvor skiferen nå endelig er lagt død.

Her er to twitter meldinger fra minsiter for miljø og klima, deretter journalist i Le Devoir, Alexandre Shields:

Ministeren:

I am very pleased to be with my colleague @pierremoreauplq for this important and historic announcement for Quebec regarding #hydrocarbons and the protection of the environment, once again demonstrating that we are listening to the public! #polqc

Le Devoirs journalist:

Last hour: After years of controversy, the Couillard government finally puts an end to shale gas projects in Quebec. @LeDevoir @equiterre @UMQuebec @FQMenline

Fytt i katta det blir blodbad i morgen med QEC!

piff, håper du kom deg tilbake til PEN i tide og lyttet til alle mine skriverier og formaninger ifm. det regulatoriske i Quebec.

Her følger en siste twitter fra minister Moreau:

From now on, in Quebec, the exploration and exploitation of hydrocarbons is forbidden, unless it meets the most rigorous rules in order to protect our environment.

Game over for shale gas og Questerre i Quebec. Så gikk det som jeg sa: Man tukler ikke med befolkningen i et valgår. Er veldig godt fornøyd med å ha analysert riktig, men det føles ikke som en seier ved at flere nå står ribbet tilbake. Men gudene skal vite hvor mye dritt jeg har fått slengt rett i fjeset for mine skriverier og anti-holdning til fracking i Quebec.

Redigert 06.06.2018 kl 20:51

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.