Industri

Brunello
17.06.2018 kl 19:41 3978

Jeg ville vel ikke bli direkte overrasket om Vard la en milliard på bordet for Scanship. Det tilsvarer en dobling fra dagens kurs, men dit kommer vi nok raskt, uansett. Selskapet håver inn kontrakter og teknologien fungerer bra. Venter en frier særlig mye lenger nå, er det vel fare for at teknologien havnet i Asia. Kjenner jeg Vard rett så har nok Scanship vært på radaren en stund. Reiten visste hva de gjorde når de kjøpte drøyt tredve prosent av aksjene for to kroner stykket, i mai 2017. De har vel normalt et tidsperspektiv på 3-5 år, men i dette tilfellet kan de nok komme i mål mye raskere. De har allerede 150% avkastning på investeringen, og det kan bli mye mer.

Uansett; jeg vil tro at begge disse forretningsområdene; skip og oppdrett, hver for seg kan utvikle seg voldsomt. Begge representerer vekstbransjer og vil avspeile det fokuset på bærekraft som er i tiden. Personlig synes jeg lukkede oppdrettsanlegg er det mest spennende; de forsøkene som Akvadesig har gjort, er virkelig lovende! Ikke noe luseproblem, raskere vekst og 99% overlevelse taler vel for seg.
Redigert 17.06.2018 kl 20:06

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.