Shipping

Landmannen
22.06.2018 kl 15:51 8744

Nå skal ikke jeg dra på meg noe kjennskap til familien Wilhelmsen, men det er mulig de har et noe lenger perspektiv enn en uke? Hvis verden hadde falt sammen måtte selskapet kommet med en profit warning. Det har ikke skjedd, men en del ble skuffet over Q1 resultatene, kursen falt uforholdsvis mye på kort tid, så kom oppgraderingen fra DNB - og så kommer mannen med orange hår og erklærer en fatwa mot resten av verden (sånn grovt sett). Jeg har sagt ørten ganger at jeg har troen på at når folk får trukket pusten, sett på selskapets verdier og de får presentert Q2 resultatene i august, så er det veldig mye som vil se annerledes ut. Men - i det nåværende marked er det en skummel aksje for investorer med kort tidshorisont. Så langt i dag har både CAT og John Deere (kunder innen Heavy Duty) steget på NYSE. Men - all forståelse for at det er litt for spennende med slike byks opp og ned på kort tid.
Redigert 20.01.2021 kl 21:50

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.