Farma

draugen
PCIB 29.09.2019 kl 13:27 2772

For ca ett år siden investerte jeg mine første kroner i PCIB ene og alene basert på FimaChem plattformen, og horisonten for investeringen per idag er å sitte minimum til interim avlesning i Release.

Jeg vurderer å vekte meg opp, men fortsatt begrunnet kun i FimaChem, da vacc/nac fortsatt for meg er for usikkert.

Mine enkle begrunnelser(personlige synsing): Pro Chem, Neg Vacc/Nac

FimaVacc
- Det er kun kjørt en proof of concept på friske frivillige ennå. Hadde beilere rent ned døra for partnering antar jeg PCIB ikke hadde hatt med i Q2 sist at de vurderer å kjøre eget løp for test i disease setting, noe jeg tror de kommer til å gjøre, ref siste ansettelser.
- Praktisk gjennomførbarhet, "band-aid-like illumination device" er vel kun et patent fortsatt. Skaper usikkerhet om praktisk gjennomføring. Antall timer hos lege for illuminering, samt kost for utvikling/produksjon for denne "band-aid" devicen.
- Samarbeide med Ultimovacs avsluttet

FimaNac
- Veldig spennende område, men vi vet knapt noenting om hva som foregår hos de ulike partnerne.
- Fortsatt ingen kliniske tester meg bekjent. Jeg antar(håper) det blir et klinisk samarbeide med top 10 bp fra 1h 2020, med milestone utbetalinger underveis. Blir sikkert noen millioner, men at det skal regne milliarder upfront her ser jeg som svært usannsynlig. Men det vil ligge svært mye prestisje og pubisitet her om det blir klinisk samarbeid, som kan gi store utslag på aksjekursen.
- Det er et nytt felt, og det forskes mye. Jeg antar partnere vil gå forsiktig fram og ikke låse seg til teknologi ennå. TTT.
- Det mest positive her er at vi vet så lite, så "alt" kan skje. Gull eller gråstein?

FimaChem
------------------
- Fase 3 toget er faktisk i full gang, og ifølge Q2 rap "recruitment progressing according to plan"
- Asia feasability study vil minske risikoen for rekruttering til Release studiet(min største frykt for Release, ref Extension), samt gir oppside for salg senere i Asia(enklere oppstart).
- utvidet indikasjon? extrahepatic CCA [perihilar or distal] ref clinicaltrials.gov

Jeg mener FimaChem på langt nær er priset inn per idag, og spesielt fimaNac kan i tilleg gi full pott på lottokupong hvis det slår inn.

Ellers vil jeg takke for alle de gode innleggene som kommer med særs ujevne mellomrom :-), som dessverre fort blir gjemt/glemt i all støy, men Keep up the good work! (ingen nevnt, ingen glemt :-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:45

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.