Farma

BenteBazooka
26.06.2018 kl 15:42 8847

SørenE

7700,- er når jeg deler omsettningen i usa i Q1 på unit salget. 12 700 000 nok / 1646 units = 7715 nok per prosedyre i q1.
Antall cystoskopier årlig i USA er ca1,7 millioner. Hvor TURBT markedet er på ca 300 000 og surveillance på 1,4 mill.
Men det er viktig å ta med i betraktningen at guidelines bare anbefaler cysview i 50-70% av TURBT markedet.

https://photocure.com/globalassets/investor-relations/presentations/2018-pres/pho-corp-pres-jan-2018.pdf

Nye utplasserte skop blir jo ikke meldt annet enn på kvartalspresentasjoner.
Men i teorien så om en stor kunde med mange klinikker bestemmer seg for å innføre blålys på alle de, og kjøper 20 skop, så er det naturlig med en melding sånn jeg ser det.

Selv tror jeg på rundt 10 nye rigide skop i Q2. De fleksible skopene kommer i tillegg, der tør jeg ikke tippe antall.

Takk for at du delte svaret, Elvoquest. Greit å se for de som ikke har fulgt selskapet så lenge.
Det viser at cysview.com ikke er en god referanse for å se utplassering av skop.

Redigert 20.01.2021 kl 19:12

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.