Olje

Kadden
02.10.2019 kl 12:12 14094

Dommen i oktober vil nok være en vekker for flere. Jeg tror at dommen vil komme med et erstatningsbeløp som eam skal/bør få. Jeg tror også det vil komme en oppklaring om ansvarsforholdet til enovos/avelar, sivilrettslig. Jeg tror ikke det som står i avgjørelsen fra april betyr at enovos/avelar slipper unna, men at de ikke dømmes til å betale av kriminaldomstolen(feil jurisdiksjon). Eam har vunnet det viktigste punktet; de er utsatt for kriminell kontraktssvindel—> av et SPV av avelar og enovos. Når dommen kommer er dette fakta, så kan man selv vurdere hva man tror utfallet videre blir. Jeg har kjøpt veldig mye aksjer i det siste; jeg vurderer det som svært usannsynlig at eam ikke kan bruke dommen og tilkjennes erstatninger verdt mer en børsverdien i dag. Selvsagt høy risiko, men rettferdig/logisk er det i allefall at tapene iforbindelse med svindelen de er utsatt for vil dekkes opp på en eller annen måte..
Redigert 02.10.2019 kl 12:21

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.