Olje

Helliuhell
27.06.2018 kl 23:16 4283

Jeg har respekt for mange innlegg Piff og Oto har kommet med selv om jeg langtfra leser alt her. Men jeg må si at det vi være interessant å se argumentene for et kursintervall for 14-17. Alle skal selvfølgelig få ha sin verdivurdering. Men synes intervallet med respekt å melde er i laveste laget selv om man er forsiktig. Det er ikke usannsynlig at man kan sitte igjen med 40 usd etter skatt med dagens oljepris- dette kan vi gjerne diskutere. Og da blir regnestykkene fort slik at man med en produskjon på 1300 boe forsvarer over 20 per aksje. er altså mer på linje med Sleipner her. Så kommer spørsmålet om hva man skal prise Aje til, det fremtidige underskuddet og reserver (ev funn Ruche). 14 -17 må vel da indikere at dere bruker annen oljepris/PE/inntjening per fat og verdsetter annet til rundt null. Siden du er inne oto - og jeg forutsetter da at PEN etter din mening er underpriset nå - så vil jeg anta at du verdsetter aksjen høyere en 13-14 nå. I mine øyne vil den ytterligere deriskes ved produksjon.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.