Olje

Spitzer
28.06.2018 kl 14:47 3208

re Helliuhell
Estimat fase 2 er estimat ut fra 2 nye brønner i Tortue. Nå var det ganske sterke signaler fra BWO at det blir 4 brønner i fase 2 og oppgradering av reserver. Det bør isolert virke positivt både på produksjon og verdifastsettelse.

Etter mitt skjønn er det ikke negativt med emisjon dersom kapitalen i sin helhet skal gå til finansiering av fase 2, som ser ut til å bli dobbelt så stor som først tiltenkt - og kanskje to appraisal tilnyttet Ruche. Men jeg ser og gjerne, i likhet med Gunnarius, at selskapet bringer mer gjeld inn på finansieringssiden. Hvorvidt det betyr fullfinansiert fase 2 med produksjon fra Dussafu og lån eller om det også bør hentes inn deler av kapitalbehov via emisjon har jeg ikke veldig sterke meninger om. Ser vel helst finansiering via RBL eller lignende fremfor emisjon - men emisjon for videre vekst er ikke udelt negativt.

Ha en riktig god sommer alle forum-rotter.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.