Betraktninger om dette forumet og dets deltakere

Stox20
NAS 10.05.2020 kl 18:13 1268

Hei,

Jeg registrerte meg som ny bruker denne uken. Finnes det ikke noen som helst grad av moderator eller administrator på dette forumet?

Jeg har vært medlem på mange forum opp gjennom årene, innenfor mange interessefelt. Hensikten med de fleste forum, er at dette skal være et sted hvor man kan diskutere sin interesse, man kan ytre synspunkter, man kan stille spørsmål og få svar på ting man lurer på og man kan diskutere uenigheter ved å komme med voksen argumentasjon.

Det er mange fornuftige folk her inne, som oppfører seg bra og skriver innlegg som kan ha interesse for andre. Men det som foregår på dette forumet og fullstendig drukner og dreper absolutt alt annet, er noe jeg aldri har sett maken til før. Det burde rett og slett ikke være mulig på et forum i regi av en avis som Finansavisen. Hadde dette vært et sladderforum på The Sun, så hadde jeg kunnet skjønt det.

Det er trist, det er irriterende og det dreper all interesse, for de som ønsker å bruke dette som et sted der man faktisk kan diskutere som voksne folk. Man gidder rett og slett ikke bruke tiden sin her. Det blir feil å kalle det som foregår her for en barnehage også, for de fleste barn går det an å snakke fornuft med. Samt at det i barnehagen finnes ansatte som kan ta litt styring dersom det skeier helt ut.

Da jeg signerte opp som bruker, så måtte jeg godkjenne visse vilkår når det gjelder oppførsel. Det er flere av punktene som brytes konstant her. Men synes det egentlig holder med å sitere pkt nr 1 av hva som ikke er tillatt. Følgende står i brukervilkårene for forumet.

"Det er ikke tillatt med:
* Gjentatte innlegg med samme innhold, "spamming", eller andre forsøk på å ødelegge debattene og forumet.

Smak litt på den setning og se på den i forhold til hvordan NAS-forumet fremstår om dagen.......

I en sticker på førstesiden for forumene, finner jeg denne fra Administrator om innstramming:
https://finansavisen.no/forum/thread/88219/view

Hvorfor gjør ikke moderator/administrator noe med hvordan NAS-forumet fremstår?

Mvh,
Stox20
Redigert 20.01.2021 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
Kantarell
16.05.2020 kl 09:27 993

Mulig en eller flere skribenter får betalt for å holde forumet i liv?
Emblemet
16.05.2020 kl 20:50 817

Jeg har samme oppfatning som deg. Har ikke vært medlem her så lenge, men har lest her en god stund.

Helt utrolig at det ikke finnes moderatorer og administratorer her, som sørger for at reglene overholdes. Det er rett og slett flaut av en så stor og angivelig seriøs redaksjon.
Strategi
16.05.2020 kl 22:17 729

Tror ikke det Kantarell, her er det kun ensidig negativt,.
Men at det er en større aktør bak er jeg ikke i tvil om, dette er betalte folk.