LNG om 2-5 år

Ser alle LNG rederi har en veldig lav aksjekurs.Nesten samtlige er på de laveste noen gang.Vist vi ser ett godt stykke frem i tid.2022-25.Tror dette kan vær en veldig bra inngang.Noen som har tenkt samme tanken?.

Jeg har veldig troen på disse nivå
Aksjene kommer til og eksplodere en vakker dag !

Om man har et tidsperspektiv på 2-5 år, så kan man glatt vente med å gå inn på disse nivåene.
Worst case fremover vil gi mye lavere inngang, men tror man bunnen er nådd nå, vel...…
Ville ikke satset på det.
CapitaL
10.05.2020 kl 22:10 817

Syv nye skip på gang og det i et råttent marked.. Ser at selskapet fortsatt ikke har fått noen nye TCs i det siste.. Er eks- aksjonær og er nok fortsatt skeptisk gitt..
Breakeven er vel omtrent på nivå med dagens rater om jeg ikke husker feil.. Blir ikke overrasket om vi får se 30-tallet snart..
Jeg mener mao at det er litt tidlig med inngang.. bedre å følge med og se etter tegn til contango på sensommeren kanskje? Da kan aksjen gå litt.
Drivere er fortsatt kontrakter på skipene som bygges.

Aksjen kommer.
En ting er sikkert og det er st de ikke blir rimeligere å bygge slike skip i fremtiden
CapitaL
10.05.2020 kl 22:20 783

Den kommer nok ja, men spørsmålet er i første omgang hvor langt ned den kan falle.. Egentlig rart ikke Sohmen har kjøpt mer i det siste.. Nybygg til spottpris, men skyldes vel det råtne markedet.
10.05.2020 kl 22:59 709

Veldig bra bet nå med litt tidshorisont.

Jeg har vel vart den eneste på forum som har advart mot FLNG da den sto i 150, 100, 80 og 60. Det var før corona. Og jeg er fortsatt ikke postiv til «børsraketten» i 4 år på rad. Hovedgrunnen har vært risk/reward med enorme forpliktelser fremover, og jeg har blitt latterligjort når jeg har nevnt behovet for kapital, i form av emisjon. Men uansett så er selskapet i en situasjon hvor de ikke klarer å opparbeide seg kapital til å møte fremtidige utgifter.
Derfor faller aksjen; oljeprisen skader især USA, og da er LNG lengst ut i periferien. Så det er jo ikke noe håp om rateforbedring. Det skader FLNG mer enn da jeg omtalte de før pandemien. Dette er en kapitalintensiv bransje, og utsiktene er helsvarte. Jeg tror ( tror) at aksjen faller under tidligere bunn på 38 kroner innen to måneder.