Eirik Jensen-saken

artig
29.08.2018 kl 17:21 5353

Dømmes han kun på bakgrunn av en storkriminells uttalelser, og indisier?

https://resett.no/2018/08/29/eirik-jensens-forsvarer-alt-skal-fram/
Slettet bruker
29.08.2018 kl 18:05 3750

Han har bistått storimportøren. Og det over mer enn 20 år.
Storimportøren har vært markedsleder, og de har ryddet unna konkurrenter også, for å ha markedet mest mulig for seg selv.

Resten av politiet må ha vært naive, i ørska, eller på en måte stilltiende med på dette. Noen av de da eventuelt.

Noen av oss har veldig mye makt i denne saken nå. Og kan bestemme utfallet her og nå.
artig
29.08.2018 kl 18:24 3848

Han skulle infiltrere kriminelle miljø. Og har vært med
på et hemmelig prosjekt.
Kanskje han faktisk har fått betalt delvis i kontanter og gjort en god jobb?
Muligens nærmet han seg toppene i Norsk forbryterverden, og måtte fjernes?
Er det mulig å infiltrere kriminelle miljø og fortsatt holde sin sti ren?
Slettet bruker
29.08.2018 kl 18:47 3841

Nei, dette er bare tull artig. Oppkonstruert vås.
Småfiskene i markedet har kanskje vært infiltrert og ryddet vekk. For å frigjøre markedet for monopolisme for storaktøren.

Jensens påstander er det rene oppdiktede tøv. Vis oss samlede beslag siden 1980. Jensen trackrecord.
Som sagt : Utfallet kan bestemmes her og nå. Det er bevis bak dette utsagnet.

artig
29.08.2018 kl 18:50 3846

Du kan selvsagt ha rett.
Men, hvorfor, selv om det blir brukt mye ressurser på å ta toppene/ bakmenn.
Hvordan kan det ha seg at det aldri skjer?
polemiker
29.08.2018 kl 19:17 3838

Hvordan kan det ha seg at det aldri skjer?

Aldri? Hvor mange tonn var det Capplen har innrømmet å ha innført?

Later vel til at han er en relativt stor laks. Nå må han naturligvis ha kjøpt dette fra noen, men de er nok neppe i Norge. Nå er det ikke bare Norge som har korrupsjon, men kanskje ennå mer utbredt i utlandet og spesielt i de land som produserer hasj eller annen narkotika.

Det var narkotikasmugling før også, men omfanget har vel økt i takt med at grensene er fjernet i Europa og økt innvandring fra balkan og produsentland.

Jensen var litt mentalt fraværende i siste rettsak sier han, men nå har han en siste mulighet til å forklare seg på nytt og komme med nye opplysninger. Jeg tror kanskje han har havnet på feil hylle her i livet og skulle nok heller vært metrolog. Han later til å ha vært manisk opptatt av været. Capplen må også ha vært opptatt av dette, da han ikke hadde noe i mot å få gjevnlige oppdateringer. Kunne de ikke ha benyttet seg av Yr.No i stedet da?
atnorhe
29.08.2018 kl 19:19 3833

Nei, ingenting har indikert det. For det første hvis du er "spaner"og skal infiltrere et hardbarket kriminelt miljø, kan du ikke være "kjendis", og ukens gjest i dagsrevyen.
Norge er et lite kardemomme-land, men med med globaliseringen får vi vår del av alle kaker, også det vi ikke ønsker. At Jensen har jobbet i tretti år med å" infiltrere" den såkalte underverden i Oslo, er i beste fall romantisk vrøvl. At han som superspaner ikke ante at en han hadde hatt kontakt med i 25 år var en forholdsvis stor smugler, er så dumt at det er morsomt. Med slike bløffer nytter det ikke selv om alt det resterende er sant.

Jensen er en korrupt politimann som neppe har fått store penger ut av sin korrupsjon, men det er totalt irrelevant. Korrupsjon innen statlig forvalting og makt, skal slåes ned på med hårde hansker.
artig
29.08.2018 kl 19:20 3829

Jo, selvsagt.
Men, Jensen skulle infiltrere/ være en del av organisert kriminalitet.
Han traff blink da, gjorde han ikke?
Slettet bruker
29.08.2018 kl 19:29 3826

Elden har helt rett - tingretten SPEKULERTE seg frem til en fellende dom.

Slik skal det ikke gjøres, bevisene skal stå seg utover enhver rimelig tvil. Bare en dårlig dommer tillater spekulasjoner!

Stryk til tingrettsdommer Kim Heger som blir stående igjen med skam når Lagretten og godtfolksjuryens sunne folkevett har sagt sitt!
artig
29.08.2018 kl 19:34 3842

Det er vel det som er min store bekymring, at folk dømmes utfra alt annet enn beviser.
Klokkeklare beviser.
Da er vi som rettsstat inne på en svært farlig vei.
Og, det er mer enn nok beviser på justismord i Norge, vi trenger ikke flere.
atnorhe
29.08.2018 kl 20:12 3831

En superspaner som ikke visste at "kontakten" hans i 30 år drev med stor- smugling skal bli trodd. Seriøst? Retten mener det må "bevises" at han visste noe? :)
artig
29.08.2018 kl 20:18 3826

Helt enig:)
Kan det ikke bevises, har det ikke skjedd.
Å dømme folk på indisier og utfra synsing blir feil.
I en rettsstat.
atnorhe
29.08.2018 kl 20:24 3822

Det skjer dessverre både her og alle andre steder, men ingen ting tyder på at du trenger å bekymre deg i denne saken. At han som superspaner (og kjendis:) hadde" utvidet fullmakter" som han selv definerte, er mild sagt uklart , og holder ikke. Han har forsynt seg litt og litt av kaka, Ingen svimlende beløp ala Amerikanske storbyer (New orlleans) hvor politiet styrte all trafikk narkotrafikk inklud mord på opponenter.)men det er irrelevant.

Sjansen for at han ikke visste at Cappelen drev i stor stil, er nødt til å være en løgn, eller Jensen er en komplett idiot som skulle vært tatt ut av tjeneste for 20 år siden.
artig
29.08.2018 kl 20:26 3818

Hva om han visste at Cappelen drev i stort, men ville finne eventuelle bakmenn. Bak/ over Cappelen?
Slettet bruker
29.08.2018 kl 20:37 3813

Du taper kredibilitet på å lefle slik i denne saken Havfruen.

La meg ta en ting først : Det hemmelige prosjektet. Det aner meg hva dette dreier seg om. Jeg er kvalifisert for å kunne uttale dette.
Jeg kommer ikke til å snakke om det. Det har ikke med hasjsaken å gjøre. Det brukes bare av Jensen som forsøk på en slags nødhavn.
Det er ingen nødhavn.
Jensensaken er egentlig verre enn det tiltalen går ut på. Kvanta er større, og dette har pågått lengre.
Dette må være veldig pinlig for politiet.
Men rundt dette er det ting det er vanskelig å snakke om.
Vi har et hensyn om å måtte holde oss til Jensensaken her.
Det forbausende er at media ikke opplyser saken. Hvilken trackrekord fins i Oslopolitiet siden 1970 på narkotika ?
Antagelig er beslagene blåbær mot hva Cappelen reelt sett har omsatt av mengder. Dette burde pressen kaste lys over. Her har pressen forsømt seg.
Jensen har hatt en drøss med våpen og ammunisjon. Behøvde han det ? Nei. Absolutt ikke.
Bare her faller hele saken for Jensen. Det fins ikke noen grunn for Jensen til å omgi seg med så mye våpen og ammunisjon.
Og det er nesten totalt fravær av påvisninger av andre store narkotikagrossister Jensen har hatt som motparter.

Skal en spaner ut i noe farlig, så har de en hel haug med politifolk med seg til å dekke opp seansen. Det er ingen reell skyteepisodefare.
En spaner bringer seg aldri i noen reell skyteepisodefare.
Og hvor mange skyteepisoder i forbindelse med narkotika har vi hatt i Oslo siden 1970 ? Det er neppe særlig mange. Det er nok særdeles få egentlig.
artig
29.08.2018 kl 20:40 3811

Så han er skyldig fordi han hadde våpen?
Slettet bruker
29.08.2018 kl 20:41 3844

Klart både Jensen og alle hans sjefer VISSTE hva Cappelen drev med! Hva skulle man ellers bruke Cappelen som informant for?

De politifolkene som infiltrerer organiserte kriminelle nettverk, har både kjennskap til og omgir seg med kriminalitet. Det går en hårfin grense for hvor langt de kan gå med hensyn til å være en troverdig del av miljøet. De kan ikke fremstå som uskyldsrene og de kan ikke moralisere. Da har de røpet sin posisjon og satt seg selv, sin familie og mange andre i livsfare.

Det som er så forunderlig i denne saken, er de i politiledelsen som sviker og lar Jensen i stikken. Det er på ledelsesnivå sviket ligger i denne saken. At en kriminell glatt ofrer sin "kamerat" for å få strafferabatt er ikke så rart, og at Asker og Bærum politikammer som rivaliserer med Oslopolitiet har interesse i å skade Jensen, er heller ikke rart, dog er det uetisk og illojalt. At politiledelsen i Oslo feiger ut er både illojalt og umoralsk og vitner om et svare søl i organisasjonsstruktur, sporing av prosesser og ledelseskultur - helt utilgivelig - og når dommer også svikter en lojal tjenestemann, så må man nesten stille spørsmålstegn ved om det er en "elite" som samkjører seg og lar "den lille mann" i stikken med konsekvensene av elitens udugelighet.
Redigert 29.08.2018 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2018 kl 20:47 3806

artig,
Og det skulle han bruke 20 år på ?
I virkeligheten hadde Jensen og Cappelen kontakt mye lengre.
Hadde Jensen villet ta Cappelen, hadde det vært fikset raskt.
Jensen har vært korrupt. Og dette fra rundt 1980.
artig
29.08.2018 kl 20:53 3801

Tror Havfruens innlegg er et godt svar.
Jensen skulle være en del av miljøet, og det var han.
Enkelt og greit.
Uansett så skal ikke folj i Norge dømmes utifra følelser og indisier.
Du forstår hva jeg mener?
Slettet bruker
29.08.2018 kl 20:55 4533

Jensens oppdrag var IKKE å ta Cappelen, exian! Jensens oppdrag var å BRUKE Cappelen for å ta andre og større fisk i havet.

Cappelens rolle som importør er uviktig - Cappelens LEVERANDØRER i utlandet ville straks finne en annen narkobaron til å overta mottaket hvis Cappelen ble tatt. Jensen hadde et oppdrag for Interpol, og det rettet seg mot å få vite så mye som mulig om de internasjonale pusherne som eksporterte til Norge.

Så enkelt er denne saken, verken mer eller mindre. Måtte Jensen bli frikjent. Det skal ikke følge slik risiko med å påta seg så farlig arbeid, om så enn han har latt seg friste til en billig klokke elns underveis. Han ville ikke kunnet infiltrere slike nettverk om han selv var 100% uskyldsren. Denne typen jobb ligger på et helt annet nivå, og slik må det være.
atnorhe
29.08.2018 kl 20:56 4528

Bakmenn i Norge måtte det bli,og dette kunne han bruke 30-40-50 år på? Kanskje arkeologene kan finne beviser om 500 år? Nei dessverre, den er for enkel:)
artig
29.08.2018 kl 20:58 4525

Ser ut som vi er enige ihvertfall, Havfruen:)
Jensen skulle være kriminell.
Det var jobben hans.
artig
29.08.2018 kl 21:31 4512

Havfruen, du har et svært viktig poeng.
Ingen ved sin fulle fem vil gå undercover slik som Jensen har gjort, etter denne saken.
La oss si at han ikke har vært helt hederlig.
Hva er mest ødeleggende, at han har gjort noe han ikke burde gjort.
Eller at ingen våger å påta seg liknende oppgaver som Jensen gjorde, fordi du risikerer å bli dolket i ryggen?
Slettet bruker
29.08.2018 kl 21:39 4509

2040
Politiet fersket Jensen i pengeoverlevering til seg fra Cappelen. Og andre felles opphold i bil. Det er mange ting tlsammen. Hauger av SMS bl.a.
artig
29.08.2018 kl 21:43 4503

Det er litt merkelig.
Hvis Jensen sørget for å informere Cappelen.
Slik at han kunne drive relativt sikker import av hasj.
Hvorfor skulle Jensen overføre penger til Cappelen?
Her er det noe som skurrer, ikke bare litt.
Men, svært kraftig.
Slettet bruker
29.08.2018 kl 22:06 4500

2055 havfruen,
Hvilke større fisk skal det ha vært ? Cappelen var jo selve markedsmonopolisten.
Interpol er ren fri diktning her. Det hemmelige prosjektet var noe annet.
Selgere i utlandet, selger til de som kjøper. Norge er et fåtallig bosatt land og et lite marked.
Slettet bruker
29.08.2018 kl 22:10 4498

2143
Kan du lese ? Fra Cappelen til Jensen.
artig
29.08.2018 kl 22:11 4495

Norge er et veldig lite land, men det er mange som beriker seg på kriminalitet.
Her hvor jeg bor har jeg fått vite at pengene settes i eiendom.
Sotah
29.08.2018 kl 22:13 4494

Jeg mener at Jensen har svart svært upresist på de fleste spørsmålene han har fått.
artig
29.08.2018 kl 22:17 4486

Det er mulig, men han fikk ikke lov til å fortelle hva han egentlig hadde vært med på.
Men, Sotah, du er enig i at en i en rettsstat skal dømmes ut fra beviser?
Slettet bruker
29.08.2018 kl 22:58 4484

Exian, når Jensen jobber for interpol, så er det ikke det bittelille norske markedet han jobber med, men internasjonal storfisk. For å komme til de, må nettverket holdes åpent slik at intel kan skaffes. Ingen av oss vet hvor mange storfisker (internasjonalt) som er tatt som følge av Jensens arbeid. Den lett utbyttbare Cappelen har vært mer verdifull som aktiv informant enn bak lås og slå!

Allerede nå ser vi en oppblomstring av organisert kriminalitet i Oslo. Det nytter ikke å få noe på dem og få fjernet dem fra kriminell aktivitet med dialog med skjørtepoliti som synes synd på dem og kaller dem "fattige" (som om ikke kriminell aktivitet gir avkastning og mye penger?)

Aller øverst på toppen av pyramiden står USAs deep state med forgreininger inn i norske eliter. Sånn, der var det sagt! Og det er derfor en mann som Jensen nå måtte stoppes. Så kan vi se med interesse på alle som prøver å felle ham i politi, påtalemakt og dommerstand!

Lykkeligvis skal denne saken dømmes av Jensens likemenn og ikke av eliten, slik som i førsteinstans!
Slettet bruker
29.08.2018 kl 23:09 4461

USAs deep state

Naturligvis. Q spådde dette.
Slettet bruker
29.08.2018 kl 23:21 4452

Dirken vet ikke at CIA beskytter og handler opiumsproduksjonen i Afghanistan???
Den har mangedoblet seg siden USA invaderte, og krigen tar aldri slutt. Har du ikke hørt Erik Prince? Ingen kjenner Afghanistan så dypt som Blackwater og Erik Prince. Det har ingenting med Q å gjøre.

Jeg kjeder meg når jeg må debattere med folk som dirken som aldri vet noe annet enn hva CIA's mockingbird MSM løgnmedia rapporterer.

Klarer dirken å 'connect the dots' mellom de to gangene jeg har nevnt CIA i dette innlegget?
artig
30.08.2018 kl 14:27 4364

– En del av politiets totalt skjermede arbeidsmetoder må også bli et tema. Det valgte ikke jeg, det gjorde motparten. Det paradoksale er at jeg skal stå og prate om kilder og informanter. Mitt prinsipp har alltid vært å ikke prate om slikt. Nå gjør jeg det, sa Jensen, som mener rykter og påstander ligger til grunn for tiltalen.

– Det er nesten umulig å imøtegå dem, men jeg skal gjøre et forsøk. Jeg skal prøve å sette ord på det jeg har følt etter tingrettsdommen, slik at det blir forståelig, sa Jensen.

https://resett.no/2018/08/30/eirik-jensen-det-gikk-en-liten-faen-i-meg/

Uskyldig til dt motsatte er bevist, hinsides enhver tvil.
Eller, er det sånn at synsing, føleri og påstander er nok for en fellende dom i Norge?
Slettet bruker
30.08.2018 kl 17:00 4339

Når jeg leser endel innlegg her, begynner jeg å skjønne hvorfor mennesker nekter å tro hva de hører. Når en fra Syria hevder at kulturen i Syria er å løse konflikter med våpen, og hvor mannen har allerede stukket ned en person, så tror vi ikke på han. Han kan ikke være så vond, ingen mennesker er så vonde, det finnes sikkert en forklaring på hvorfor bla. bla bla.......

Erik Jensen har vært kjent som korrupt i miljøet i mange år, han har også vært kjent som korrupt innad i politiet. Det har vært politi som har varslet om hans korrupsjon, men dette har blitt dysset ned, gudene vet hvorfor. Cappelen er en kriminell, men også fordi Jensen dekket han, og hjalp han. Beløpene vi hører om er piss i havet. Det har vært mye større beløp involvert, og Jensen har gjemt unna store summer. Han vil leve som en konge når han kommer ut.
atnorhe
30.08.2018 kl 19:03 4318

For noe romantisk sprøyt. Jensen var en kjendis, bla ukens gjest i Dagsrevyen, og omtalt og avbildet i alle mulige magasiner og tulleblad.
Det eneste som kunne være i nærheten av en slik påstand, må være at han klarte å innbille miljøet at han var der kun for egen vinning,og dermed ansett som korrupt som en del av spillet, for å holde frem, eller som retten kom frem til: Han var korrupt. Det var ikke en rolle.

Hvis han spilte "korrupt purk", måtte han ha en dekning med tanke på alle som ville angi ham før eller siden for egen vinnings skyld, og hans cover måtte da blåses, og politi-ledelsen måtte bekrefte at Jensen var en aktør i et spill.

Det har de ikke vist tegn på å ville gjøre.
Sotah
30.08.2018 kl 19:06 4315

Retten skal få dømme i fred for min del. Saken skal rulle til over jul, jeg tror ikke jeg har kondis til å følge den i detalj. Overskriftene får holde.
Slettet bruker
30.08.2018 kl 23:02 4293

Bare synd du ikke respektere folkets dom over innvandringen.
Load
31.08.2018 kl 09:39 4257

Det er godt mulig Jensen er en korrupt jævel og det er vel neppe noen tvil om at han visste hva Cappellen drev med.
Det som forundrer meg, er at en høytstående politimann som Jensen setter seg selv i en så alvorlig knipe pga det som i denne sammenheng fortoner seg som småpenger.
600-700K og et opppusset bad over 20år høres ut som en svært dårlig deal her, så med mindre det finnes en romslig "fallskjerm" til Jensen ett eller annet sted, så høres dette litt merkelig ut.
Slettet bruker
31.08.2018 kl 10:27 4244

Uff, følg med litt da. Da Jensen etablerte sitt nettverk, skilte ikke politiet på kilde og informant - det har kommet til i ettertid. Nå prøver de å naile Jensen for regler de har innført i ettertid. Skal Jensen få 21 år for arbeid hans egne sjefer har hengt etter med og hatt uklare retningslinjer for, bare for at sjefene skal fremstå profesjonelle og up-to-date i ettertid? NEI! Jævla elitesissier i skjørtePolitidirektoratet uten faktisk og praktisk kunnskap om politiarbeid i orgkrim!
Slettet bruker
31.08.2018 kl 10:55 4239

Hvorfor holdes retten stengt for publikum når Jensen vitner tror dere? Det er mye som ikke menigmann
får høre, og dermed kan dette føre til at folkemeningen blir skjev pga. for dårlig informasjon.
Jensen måtte opptre som han gjorde, hvis ikke mistanken om at han var informant for politiet skulle komme rovdyrene for øret. Husk på at han som politi var sterkt handikappet da forbryterne ville fort mistenke han hvis han røpet seg. Forbryterverdenen er slik vi ser den på film, det er ingen nåde hvis de oppdager at en ikke er på deres parti. Vi har lest at Jensen hadde våpen gjemt overalt, og det var ikke for å skyte på politiet. Han hadde våpen og penger gjemt på flere steder pga. han var klar for å forsvare seg eller komme seg unna, hvis forbryterne oppdaget ham. En annen ting til Jensens forsvar, er at det var få i politiet som visste hva han drev med, da det MÅTTE være strengt hemmelig pga. fare for lekkasje, derfor har vi fått vite lite hva som har foregått. En ting, hvorfor var Ikke Erik Jensen stinn av penger hvis han jobbet sammen med narkotikamafiaen? De pengene de fant, var ikke nok til å mistenke ham for korrupsjon. Han hadde jobbet og tjent godt i et helt liv, og hadde ikke et stort forbruk etter det som er kommet fram.