Muslimer og abort

artig
29.08.2018 kl 18:45 1289

Hva mener muslimer og Islam om abort.
Vi har mange muslimer i Norge, og alle har rett til å bli hørt.
Er det bare kristne som er motstandere av abort?
artig
29.08.2018 kl 18:48 1289

Klippet fra en kommentar i et debattforum:

Dette er et underliggende ubehag i kulturen vår. Enhver som har satt seg inn i grunnleggende embryologi ser dette. Mange nekter, men klarer ikke argumentere overbevisende mot at dette er og blir liv. Da blir det vel kanskje litt for fristende å skylde på religion. Siden religion - den kristne vel og merke - er en yndet skyteskive i alle sammenhenger blir det lett og opportunt å blande denne inn, nesten som såpe. En drøss med egoistiske ønsker og forestillinger, forsøkt forkledd som argumenter, bland inn med litt kristendom, den mest radikale, rør om.......Og vipps så behøver man ikke logiske argumenter. Ufødt liv kan skylles ut med hjelp av nevnte religion. Det er et kjempe - og ubehagelig paradoks.

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg som helsearbeider, det være seg lege, sykepleier....hadde vært tvunget til å skjære ut et levende foster og bare kaste det.....dreper de det før det kastes tro? Eller går det rett i ovnen? Gudene vet. Men jeg hadde nektet, koste hva det koste vil. man kan ikke skylde på at man bare utfører ordre. Dèt har vi vel lært i det minste?
artig
29.08.2018 kl 18:53 1287

Nok et utklipp fra en debatt, dette er kanskje det mest groteske jeg kjenner til.

Jepp...du vil på norsk TV kunne se de mest «pinlige sykdommer» i detalj ,de mest blodige mageoperasjoner rett inn i stua. Men du vil alldri virkelig få se hvordan en abort virkelig skjer ,til tross for at det er 14 000 aborter i Norge i året. «For noen kan bli lei seg». Ok....de som virkelig ble «lei seg « var de jordmødrene som skrev til myndighetene i 2011 følgende « Vi ber dere om at det var siste gang vi eller noen av våre kollegaer må oppleve lignende». (Nrk10 mai2012) : «aborterte fostre levde i over en time før hjertet sluttet å slå» «Noen av de aborterte fostrene er like store som de nyfødte barna sykehuset gjør alt for å redde», «Klagenemda for senaborter hadde sagt ja til 10 aboerter som kunne være strid i loven» .» Aborterte i 2011 et friskt foster på nesten 6 mnd» . Det vises til i artiklen hvordan disse fostrenes hjerter slo i opptil 90 minutter ,og hvordan helsepersonellet ble tvunget til å ta disse faktisk friske barns bort i en krok med teppe over ,der de ble liggende alene til de døde. Dette var ofte snakk om fostre på 22 uker og over. Frp og Venstre-unggdomspartier snakker nå om fri abort opptil 24 uke.....der er så groteskt at jeg finner ikke ord. Og det å tvinge helsepersonell til å måtte delta i dette groteske spillet ,synes være altoverskyggende for noen. Her skal «alle med» ,enten de vil eller ikke...
artig
29.08.2018 kl 22:39 1269

Innlegget er slettet
Resett.no
Husker ikke helt artikkelen, men uansett er det nok noe mange mennesker er enig i.
Uavhengig av religion, altså, ateist, muslim, katolikk, kristne osv er nok i overveiende grad motstandere av mord på babyer/ foster.
Slettet bruker
31.08.2018 kl 21:02 1231

Det er rett og slett horribelt at politikerne har bestemt at abort kan skje tom 24 uke. Det er et barn som er
fullt utviklet og kan leve uten morkake. Skjønner ikke at det skal kunne gå an.

Kommentar til innlegget over; Jeg har hørt om leger som gråt etter å ha utført abort. Nekter de, blir de oppsagt.
artig
01.09.2018 kl 02:29 1214

Det er horribelt, rett og slett.
Og verstingene, de sykeste av de syke mener endog at en skal kunne ta livet av barnet etter at det er født.
Og fortsatt kalle det abort.
Abort skulle selvsagt aldri eksistert/ vært lovlig.
Slettet bruker
01.09.2018 kl 09:56 1198

Tredjebølgefeminismen er om 'hvit kvinnemakt' på bekostning av alt annet! Det sies ikke høyt, men #metoo er et annet eksempel der hvite menn skal presses vekk fra maktposisjoner til fordel for kvinnemakta - Erna sin regjering og høyres kvinnegruppe (som prøver å kjempe vekk Sigve Brekke i Telenor til fordel for Berit Svendsen) er et eksempel på den brutale maktsyke tredjebølgefeminismen. Våre fremmedkulturelle kvinner får ikke være med, de er kun statister som behøves for at tredjebølgefeministene skal vise frem sin 'omsorg' for svake grupper! APs maktkamp mot Giske er et annet rått eksempel.

Disse farlige kvinnene bryr seg ikke om barnedrap, for dem betyr makt alt, og Hillary hylles av hele Vesten fordi hun er kvinne og hun er tilhenger av USAs abortlov der barnedrap tillates helt inn i 9. svangerskapsmåned - for kvinnens frihets skyld - legen går da inn i hjernen med skalpell gjennom hodefontanellen til barnet for å sikre at det er dødt før det blir født og dermed er "abortert". Dette hyller tredjebølgefeminister i hele Vesten!
artig
01.09.2018 kl 13:26 1186

Det var nytt for meg, det er jo hinsides alt som kan kalles normalt.