Representantskapet i Norges Bank rekker tunge til Tangen

Slettet bruker
11.05.2020 kl 16:54 573

Ifølge NTB er det et enstemmig representantskap som har stilt seg bak merknadene som nå er sendt videre:

Representantskapet i Norges Bank retter krass kritikk mot sentralbankens hovedstyre.

Representantskapet viser til svaret fra Tangens advokatforbindelse som gir en oversikt over Tangens personlige økonomi og forretningsforbindelser. De er ikke fornøyd med avklaringene:
- Representantskapet mener det er svært uheldig at det på den ene siden er gitt uttrykk for at Tangen skal bryte alle bånd til AKO-systemet, samtidig som framlagt dokumentasjon fra Tangens advokatforbindelse viser at han fortsatt er hovedeier og har stemmekontroll i AKO Capital, heter det.

Representantskapet maner til åpenhet, og fastslår at det kan bli krevende:
- Det er avgjørende viktig at det er full åpenhet (transparens) i de personlige eierforholdene, slik at hovedstyret til enhver tid har innsyn og slik kan bekrefte at det ikke er brudd på Norges Banks etiske retningslinjer, mandat for forvaltningen og daglig leders ansettelsesavtale, fastslår representantskapet.

Representantskapet har forstått at innsyn og kontroll er en utfordring i virksomheter som er registrert i skatteparadiser (lukkede jurisdiksjoner), og at enkelte aktører organiserer sin virksomhet slik med motiver som hemmelighold eller skatteunndragelser. (...) Problemområdene spenner fra lovlig men aggressiv skattetilpasning til hemmelighold og hvitvasking, fastslår representantskapet.

Representantskapet viser til at Norges Banks hovedstyre har vist til fortrolighetshensyn som begrunnelse for at ikke alle forhold knyttet til Tangens selskaper kunne belyses før ansettelsen. De går langt i å omtale dette som en feilvurdering.

Representantskapet maner til opprydding i Norges Banks etiske regelverk:
- Det må settes tydelige grenser for hva som kan aksepteres og hva som ikke kan mottas. Representantskapet mener at dette må gjelde alle former for kontakt med forretningsforbindelser, andre virksomheter, personer og organisasjoner, skriver representantskapet.

Spørsmålet jeg stiller meg - når eliten valgte en elitefigur for stillingen - er dette:
FINNES DET VIRKELIG IKKE ÉN DYKTIG MEGLER INTERNT I 10.000 MILLIARDERFONDET SOM HAR HÅNDTERT EN PORTEFØLJE PÅ 5 MILLIARDER SLIK NICOLAI TANGEN HAR? Jeg har vondt for å tro at ikke neste oljefondsleder allerede har vært ansatt i årevis og vist seg både dyktig og skikket!

Redigert 11.05.2020 kl 16:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.05.2020 kl 17:01 568

Herregud Havfruen, megler ?

Det er ikke meglere som jobber i fondet.

Mitt spørsmål er : Er Tangen bare an actor for Sogn og Fjordane World.Org ?
Slettet bruker
11.05.2020 kl 17:03 563

Er det ikke FINT nok å rekruttere internt en av fondets dyktige meglere?

Hvorfor rokke ved en innarbeidet kultur som fungerer meget godt ved å hente inn en ekstern røver?

Hvem, hva og hvorfor har man latt seg lure av den belevne Tangen? Er et betalt USA-seminar virkelig nok når det finnes så mange ankepunkter?
Slettet bruker
11.05.2020 kl 17:03 560

Slutt med å misbruke Sogn og Fjordane navnet i idotideene dine.
Slettet bruker
11.05.2020 kl 17:08 549

Det er ikke meglere i fondet Havfruen. Meglere ekspederer vanligvis bare ordre.

Det er analytikere, forvaltere, bransjeovervåkere, markedsovervåkere osv.
Slettet bruker
11.05.2020 kl 17:13 539

Hvorfor skal du blande deg i dette ?
Hva har du å bidra med ? Ingenting.
Det er et høyrelevant spørsmål om SVFJWO er innvolvert her ?
Faktisk det mest relevante spørsmålet.
Og har Tangen for eksempel leid lokaler av oljefondet i London ? Det kan være sammenfallende adresse her. Og relevans vis a vis andre
nærliggende ting i denne forbindelse.
Det er forøvrig noen andre som har laget utledningen Sogn og Fjordane.
Redigert 11.05.2020 kl 17:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.05.2020 kl 17:51 526

Det ble stille her nå gitt. Så budskapene traff så det holdt.
Slettet bruker
11.05.2020 kl 20:06 497

"Det er forøvrig noen andre som har laget utledningen Sogn og Fjordane."

Et av dine andre nick kanskje eller noen som parodierer deg?
Slettet bruker
11.05.2020 kl 20:33 480

Som vanlig en substansløs hjernedød kommentar fra etteretningsmann jabba.
En annen person har innført dette med Sogn....
Forøvrig er grei og diskret kode.

Kjernespørsmålet i Tangen-saken er ikke det DN-journalisen tar opp, men
om den globale eliten har fått satt i sin mann i oljefondssjefstolen.

Denne latterlige jabba forsøker å røyklegge dette med vilje. Som den ynkelig landssviker
som han er.
Slettet bruker
11.05.2020 kl 20:56 467

Jeg tror du har helt rett, trollungen - men jeg liker å kalle dem NWO - det er åpent og greit og globalisteliten vedkjenner seg tilhørigheten.

Det er typisk når globalisteliten skal ha sin mann i rett posisjon:
Korrupt prosess der alle etiske hensyn settes til side og Pay-for-Play erstatter Fair-Play.

Jeg spør igjen (med en ad notam korreksjon): Finnes det virkelig ikke en "KRONPRINS" blant dyktige forvaltere i Oljefondet?

Jeg er sikker på at det finnes - men hvis ikke - så er det i seg selv tegn på alvorlig styringsfeil begått av Slyngstad og eliten i Norges Bank!
Slettet bruker
11.05.2020 kl 21:10 456

Jezz var dette hele ditt bidrag i en sak om en fondsforvalter som ganske åpenbart har vist seg uskikket?
Sitte der å dille med intetsigende fraser. Hopp i havet!
Slettet bruker
11.05.2020 kl 21:20 450

Fyren er helt sikkert flink han. Men hele prosessen er jo temmelig klønete utført, både selve ansettelsesprosessen, og de som ble spandert på ifbm med samme. De måtte da forstå at det ville bli hurlumhei etter en sånn tur. Så de burde dekket seg bedre ved å ikke tatt i mot noe som helst men passet på å betalt selv. Ikke som nå,komme krypende med lovnad om å betale for seg.
Slettet bruker
11.05.2020 kl 21:47 439

Endelig kan vi diskutere dette ordentlig Havfruen.
Kjernespørsmålet er om NWO har puttet sin mann i stolen ? Og svaret er åpenbart ja.
Hvem ba Norges Bank selge gullbeholdningen ? NWO selvfølgelig. Og hvor ble gullet av ? Ta en titt i NWOs kjeller i London.
Hvordan har noen fått Olsen til å legge seg så til de grader på ryggen ?
Det fins sikkert andre gode kandidater. NB sa selv at de hadde mange. NBIM har 550 ansatte. Selvfølgelig fins det dyktige
forvaltere her.
Men NWO har blinket ut denne stolen til seg FOR ÅR OG DAG SIDEN ! LENGE FØR TANGEN/NWO planla seminar.
Slettet bruker
11.05.2020 kl 21:50 436

Hele ditt bidrag ?
Hvem har kommet med NWO sporet her ? Det er jo dette som er det tunge og viktige.
Cayman Island greiene er jo nærmest som en pølse å regne i forhold.
Slettet bruker
11.05.2020 kl 21:51 434

Det er jo NWO styring av oljefondet VI IKKE KAN HA !!!

Det andre er bare staffasje og pølser.
Redigert 11.05.2020 kl 21:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.05.2020 kl 22:13 423

"En annen person har innført dette med Sogn...."

Ganske sykt å kalle et av dine andre nick for en annen person. På fagspåråket kalles det Schizofreni.
Slettet bruker
11.05.2020 kl 22:16 419

"Finnes det virkelig ikke en "KRONPRINS" blant dyktige forvaltere i Oljefondet?"

Slyngstad gikk den veien selv. Jeg er enig. Jeg er også av den mening at toppsjefen nødvendigvis ikke trenger å være den beste forvalteren. Det kreves også andre egenskaper i en slik jobb.
Slettet bruker
11.05.2020 kl 22:24 410

Sogn ...har noen andre kommet opp med, ikke meg. Hvor tunghørt går det an å bli ? Og det
er lenge siden noen andre enn meg fant på dette. Kanskje et år siden eller noe sånt.
Alle kan jo se hvem som er syk her jabba.
Redigert 11.05.2020 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.05.2020 kl 22:31 404

Omsider bittelitt fornuft her : Toppsjefen trenger ikke være den beste forvalteren. Nettopp.
Tillit er en svært stor del av jobben i akkurat denne toppsjefjobben.
Og gode forvaltere kan de jo ta inn uavhengig av toppsjefen.

Men her er det skremmende perspektivet at NWO kan komme inn i overstyringen av det hele.
Og få innsyn i ditt og datt og gud vet hva ? Og få mannen til manøvrere sånn og sånn.
Og NWO kan manøvrere sånn og sånn med NWOs greier.

Skjønner dere ikke at NWO og NT kan tjene 2000 - 3000 mrd. her til seg over en tidsperiode.

At man er redd for at NT skal frontrunne o.lign. med sine penger er en ting. (Som kanskje bare
er "sine", men egentlig NWOs ?) Men det er bare blåbær i forhold til det med NWO.
Redigert 11.05.2020 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
sus1
11.05.2020 kl 22:31 404

Jeg mener Tangen er feil mann til å være sjef. Enkelt fortalt, fordi han som sjef for oljefondet ikke kan bruke de vektøyene han er flink til.
Slettet bruker
11.05.2020 kl 22:36 398

Det kan du faktisk, ha rett i.
Men hvordan ordne opp i dette?
Fyren er vel ansatt?
Slettet bruker
11.05.2020 kl 22:49 393

Opposisjonen kan stanse hele greia. Planlagt ansettelsesavtale 27 mai.

JEG vil vite sånt som om han har leid lokaler av oljefondet i London. Og
i det hele tatt hans mulige kontakt med oljefondet i London. Oljefondet
har masse eiendom akkurat der Tangen har hatt kontor.

Hvis ikke noen gidder, så går jeg for kansellering av stillingen til han.
Vi kan ikke ta risken med all den usikkerhet og uklarhet som er.


Jeg har egentlig konkludert for lengst i denne saken, bare vært overbærende
for at psykologien i tilbaketogene skal komme litt smooth på plass.

Utrolig at ingen fra media har sett på virksomheten og miljøet i London der NT har holdt på.
Null undersøkelse. Null kritiskhet. Null graving.
Redigert 11.05.2020 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2020 kl 00:10 369

Opposisjonen MÅ stanse denne ansettelsen - NB kan ikke foreta NWO ansettelsen hvis de har stortingsflertallet imot, selv om formelt sett Stortinget ikke har noe å si så kan ikke leder av oljefondet være et kontroversielt valg!

Enig med Jabbe at det behøves mer enn forvalterkompetanse, spørsmålet er stilt retorisk. Det jeg mener er at hvis det virkelig er tilfellet at oljefondet har vært drevet UTEN at ledelsen har hatt Slyngstads etterfølger(e) i sikte og testet gjennom oppgaver og ansvar, så er fondet for jævlig dårlig drevet! Det er beste sted å finne neste leder fordi vedkommende vil kjenne organisasjonen og organisasjonskulturen. Det siste veldig viktig. Endring av bedriftskultur er det mest kritiske punkt i enhver endringsprosess (se på fx SSB som ble revet i filler av kjerringen Siv måtte kaste).

Oljefondet har ikke råd til den type risiko - når markedet har store risiki, må organisasjonskulturen representere noe stabilt. Tangen kommer til å bli et helvete - han er en merkelig type - og resten av en suksessrik organisasjon vil føle på sviket med at de var uten sjanse til å jobbe seg helt til topps.

Saken er at hele den norske eliten har blitt NWO under Ernas siste periode - de vil alle ha det korrupte Pay-for-Play systemet Tangen representerer, og det er farvel til hardtarbeidende Fair-Play mennesker. Nå skal PENGA VÅRE BRUKES så den norske Globalisteliten kan kjøpe seg viktige posisjoner internasjonalt. ALL IN!

Slettet bruker
12.05.2020 kl 00:10 367

Jeg merker meg den eventyrlige frekkheten din. Er det Nuka i forkledning ?
Slettet bruker
12.05.2020 kl 01:56 351

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6jQMxo/eksperter-sterk-kost-og-sviende-kritikk-av-norges-bank

Jeg gjentar :
Kjernespørsmålet er ikke det journalist Eva Grinde i DN tar opp, men hvorvidt Tangen er NWOs mann
som DE har fått plassert i oljefondssjefstolen ?
Noe sånt vil jo kunne ha svært alvorlige perspektiver.

Og for å komme til bunns i det må research gjøres.
Gjøres mot formodning ikke noen research, vel, så kan ikke Tangen ansettes.