Avance-LPG-Shipping-Lys i tunnelen

Slettet bruker
AVANCE 30.08.2018 kl 07:19 24823

Nordea Markets

Vi mener fortsatt at eksporten fra USA vil øke med fire millioner tonn pr år gjennom 2018 og 2019, og at asiatiske kjøpere stadig vil ta en større andel av disse volumene. En slik utvikling er positiv, da etterspørselen og transportdistansen øker. Flåteveksten er minimal og spotratene har snittet rundt USD 22.300 pr dag, opp 146 prosent fra fjoråret, skriver meglerhuset, som argumenterer for at markedet har snudd, og gjentar sin kjøpsanbefaling på Avance Gas.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
undrende
05.10.2018 kl 17:12 7172

Du må slutte med denne villedende informasjonen. Formuleringen der bærer preg at det foregår en prosess. Ikke bra!
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
05.10.2018 kl 23:06 7030

Ratene på Avance sin hjemmeside er fortsatt høye selv om de faller litt tilbake denne uken.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Pølsebua
06.10.2018 kl 14:29 6868

Jeg har vært litt ut og inn her, og kjøpte meg opp i går. Tenker jeg skal sitte en stund. Ratene kommer til å bli noe helt annet i 19 og 20, og da kan kursen gå hvorsomhelst.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2018 kl 15:27 6496

Litt sent svar til undrende:
Sakset fra Hegnar: "en fersk oppdatering tirsdag skriver Pareto-analytikerne Eirik Haavaldsen og Wilhelm Flinder at BW LPG nå kan rette fokuset mot markedet som er i bedring, og "kanskje andre konsoliderings-anstrengelser".
Avance Gas, rederiet der John Fredriksen er største eier med 18,5 prosent av aksjene gjennom Hemen Holding, flagges av analytiker-duoen som en oppkjøpskandidat."
Fornøyd nå undrende?
K
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
undrende
09.10.2018 kl 15:34 6471

det medfører riktighet at pareto i dag lanserer Avance som en "ny" mulig oppkjøpskandidat for BWLPG
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
undrende
09.10.2018 kl 15:35 6465

Pareto lanserer Avance LPG som mulig oppkjøpskandidat for BWLPG etter at fusjonen med Dorian ble skrinlagt.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/10/Avance-Gas-lanseres-som-nytt-oppkjoepsmaal
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2018 kl 22:53 6209

Etter at Pareto nå har sluppet katten ut av sekken om mulig fusjon/oppkjøp Avance - BWLPG kan det bli fart i Avance-kursen. Kanskje ser vi 30kr i løpet av oktober måned?
Lykke til
K
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
davan
09.10.2018 kl 23:05 6180

Hva kan kursen bli ved oppkjøp???
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2018 kl 23:07 6171

Blir litt av en setting. Avance er ned 90% fra topp. Hvordan skal det bli mulig å få Fredriksen til å selge sånn som markedet er nå. Må bli tidenes premie i så fall.


Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
undrende
09.10.2018 kl 23:14 6154

Enn så lenge, så er dette bare spekulasjoner fra Pareto. 50% opp på tre uker?!?!?! med kapitalbehovet til Avance? Det er det bare å glemme, hinsides all fornuft vil jeg si.
Man får ta det positive, de går i pluss akkurat nå for første gang på veldig lenge, forhåpentligvis holder ratene seg, og/eller øker. Kanskje kan Avance være et interessant oppkjøp, eller fusjonspartner.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
davan
09.10.2018 kl 23:16 6144

Jeg er inne, men tror det ikke før jeg ser det!
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Pølsebua
10.10.2018 kl 06:48 6001

Modellen med Dorian var sammenslåing og bytte til Bwlpg aksjer. Om jeg får Bwlpg aksjer der Avances verdi er satt til 40 kr i bytteforholdet, er jeg mer enn fornøyd. Da fortsetter vi som lpg aksjonærer og kan ta del i oppturen i markedslederen. Blir ikke bedre enn det. Urealistisk er det heller ikke. P/B i Avance er rundt 0,4. Kapitalutfordringene løst i sammenslått selskap. Vinn-vinn.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Kenevil
13.10.2018 kl 13:01 5713

Nå går ratene opp igjen. Høyeste rater på flere år. Bør gi solid oppgang på mandag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
undrende
13.10.2018 kl 13:33 5667

Folkens, ta det litt med ro, vi har harr rater rundt 20 000 usd/day i 3-4 uker nå. Den steg litt inneværende uke. Ingen grunn for at det i seg selv skal eksplodere på mandag, men Avance tjener igjen penger, og det var i grevens tid. Om shortposisjonene begynner å brenne under noens føtter, da vil man se markant heving av kurs, eller om ratene dobler seg fra dagens nivå. Inntil da kreves en viss porsjon tolmodighet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.10.2018 kl 17:02 5547

Shortene er redusert kraftig allerede, men enig at det ikke er bare gull ennå. Break even var 17,9k i Q2 og vil bli høyere i Q3 pga økt gjeld og renter. Fra midten av neste år øker break even videre til over 20k pga nedbetalingsprofilen på gjelden. Når det er sagt har jeg tro på markedet og har for første gang siden kurs > 100 gått inn litt nå igjen de siste dagene. Hvis refinansieringsangsten forsvinner skifter fokus til skipsverdiene som er formidable selv med Kina-rabatt. Det er typisk lokkemat for JF som er en joker i spillet om Avance.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
undrende
13.10.2018 kl 17:54 5493

Har også trua framover på LPG.
Du skriver mye fornuftig her joni
Har ikke Avance akkurat nå, men BWLPG
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2018 kl 16:21 5226

Det blir en spennende og trolig lukrativ børsuke vi Avance-aksjonærer har foran oss. Nå har ratene økt og dessuten har ryktene om fusjon/oppkjøp blitt kommentert.
Lykke til
K
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2018 kl 17:45 5159

Avance oppnår rater som er høyere enn standardindexen de refererer på hjemmesiden. Mulig nær break even allerede nå i Q3 (8. november).
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2018 kl 17:47 5156

Ikke så optimistisk når det gjelder fusjon med BW. JF står i veien for den.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
kodenavn
14.10.2018 kl 21:49 5014

Dere snakker om rater på 20.000. Dette er Avances spotindex som er ETTER (ex) bunkers og turspesifikke kostnader som havneavgifter etc. Brutto dagrate har lenge ligget rundt 30.000USD/day, som gir et bra overskudd.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2018 kl 08:57 4132

Som sagt ovenfor ja. Dog realiserer de neppe 30k med spotindex på 20. I Q3 har Avances spotindex vært langt under 20k i snitt (ca 14,1k etter min beregning), men mulig presenterer de likevel positiv bunnlinje når regnskapet presenteres tidlig i neste måned.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
15.10.2018 kl 09:12 4106

slettet :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
undrende
15.10.2018 kl 10:04 4031

Ja kodenavn, det er som joni skriver, og som jeg anvender, og forøvrig syns er greiest på Avance, Avance gas spot index.
Break eaven der øker også i takt med gjeldsforpliktelsene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
kodenavn
15.10.2018 kl 10:40 3986

Her var det mye epler og bananer. Jeg snakker om ratene nå. Snittratene i Q3 har selvfølgelig vært mye lavere.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2018 kl 11:13 3959

Må i tillegg ta høyde for dry docking, idling osv. Hvilken snittrate tror dere de oppnådde i Q3?
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
really
15.10.2018 kl 13:13 3844

Jeg foretrekker å bruke ratene Avance oppgir, da er det turspesifikke skrellet bort og en sitter igjen med det selskapet får til å dekke driftskost på skip ex bunker, dokking, G&A, renter og avskrivninger. Tar en med alt blir bildet forstyrret av om skipet går fort eller langsomt, avgiftsnivået i havnene og andre turspesifikke kostnader.

Jeg antar at skipene oppnår kontraktene på priser i snitt 3 uker før kvartalet starter til 3 uker før det er slutt. Da har Avance gått fra ca 6 500 til noe over 14 000 i løpet av Q3. I så fall bør snitt raten ligge i området 10 - 11 000 i dekningsbidrag når bunkers og turrelaterte kostnader er dekket. Det er neppe nok til å gå med overskudd.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2018 kl 11:29 3647

Foreløpig denne uken har LPG-transport vært slapp ift LNG. Men LPG kommer nok snart sterkere.
K
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare