Element i ny drakt

Slettet bruker
ELE 13.05.2020 kl 09:34 36195

Regner med at Element slik vi kjenner selskapet snart er historie. Mener å se konturene av en fusjon der et nytt selskap stiger frem. Steget inn i kryptoverdenen vil snart bli fullbyrdet.

Mange ser ut til å ha glemt at «gamle» element la ned et solid stykke arbeid innenfor krypto/digitalisering da de jobbet med iron-token. De har jo allerede utviklet sin egen teknologiplattform. Meningen har jo hele tiden vært at de i samarbeid med Haft skal videreutvikle denne, og nå er de snart (kvalitet tar tid) klar til å presentere resultatet av dette arbeidet for aksjonærene, og alle andre som kan ha interesse av det. Så gjenstår det å se om markedet mener det er liv laga.

Når det gjelder Mindoro så antar jeg at en løsning også der er i sikte. Dagens ledelse har gjort en utmerket jobb med Ambershaw, Abo, og Osead Fund/ CMT. Stikkordene er handlekraft kombinert med dyktighet.

Thomas Christensen og Geir Johansen fremstår, slik jeg ser det, som de seriøse lederskikkelsene Element har manglet all sin levetid.

Fantasi eller virkelighet?

Coming soon. Stay tuned!

https://newsweb.oslobors.no/message/478777
https://newsweb.oslobors.no/message/478797
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2020 kl 15:10 2948

Siden du tydligvis mener at et år er for lang tid til å ferdigstille det Element jobber med, så kunne det vert artig å få en mening fra deg om hvor lang tid man skal bruke da, eller skyter du bare i blinde for å sverte andre?
Redigert 20.01.2021 kl 23:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2020 kl 14:22 2994

Spot on Møyfrid😂😂
Møyfrid
14.05.2020 kl 14:19 3000

Er vel bare en her som virkelig tror på dette, og han burde vel strengt tatt vært lagt inn.

Flieger
14.05.2020 kl 14:16 3008

For spesielt interesserte kan dere jo dra gjennom de DeFi prosjektene som er operative. https://defimarketcap.io/ om noen uker, måneder, år popper kanskje PALElement opp på denne lista.!?? Og om så er tilfelle. Hva vil det eventuelt bety for en ELE aksjonær? Hvilken vei tror dere pengene flyter? Ser forøvrig at ELE har cap på 66 mio NOK eller 672 BTC. Wow. Lykke til alle sammen.
innregistrert
14.05.2020 kl 14:12 3124

Tipper det kommer noe nytt soon🥳🥳🕺🚀

Thomas kjøpte ikkje over 5% av ELE uten en god grunn 😉🥳
Redigert 14.05.2020 kl 14:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2020 kl 14:11 3126

Hvorfor gidder dere å bruke tiden på ELE-tråder? Jeg var engang interessert i ELE, fordi de var et krypto-satsene selskap på Oslo som ble verdivurdert til en middels stor bolig på Bygdøy. Krypto og blockchain er fremtiden mener jeg og det står jeg får. Hvorfor folk tror at dette bittelille selskapet på Oslobørs kan gjøre storeslem innen for dette segmentet forstår jeg ikke. Det eneste som kommer er oppgulp og irrelevante kommentarer og linker som kan knyttes til blockchain sånn halvveis hvis man myser med øynene, men dette kan da ikke kobles til ELE. ELE har ingenting å komme opp med i skrivende stund, jeg er neimen ikke sikker på om de som sitter i styre selv vet hvordan de skal få til verdiskapningen i fremtiden. 98% av kommentarene til ELE på finansforum er bullshit og totalt irrelevant i forhold til ELE. Får ELE dog til noe innenfor krypto som kan være verdt å se på. Frem til da anbefaler jeg ingen å kjøpe.
Flieger
14.05.2020 kl 14:06 3142

Jeg kjenner ikke til denne karen. Har også sjekket med noen av mine tidligere kollegaer som for tiden er involvert i diverse DeFi prosjekter og heller ikke de hadde hørt om Haft, uten at det trenger bety all verden da. Du kan jo kikke nærmere på CryptoOracleland eller ClimateCoin.io og se hvor mye klokere du blir! Pene bilder da.
nopetter
14.05.2020 kl 13:59 3143

Heisann der var Julius fra dyreparken back in business loud and clear and nice and shining with a banana up in his back
Slettet bruker
14.05.2020 kl 13:54 3153

Det er jo festlig Dustepetter at det må «banker» til som eksempler på hvorfor crypto valuta er så fantastisk, samtidig som du skriver at crypto valuta ikke har noe med Element å gjøre, bare psykologisk. Du er er rørebukk av dimensjoner.

Så må jeg få gjenta utfordringen til blockchain er at det er «lukkede samfunn» som er sikre så lenge de er nettopp lukkede. Straks de må ha grensesnitt gjennom børser,banker, handle plattformer osv så blir det påståtte sikkerheten i beste fall tvilsom, om ikke en ren illusjon. Når det gjelder crypto valuta så rappes det over en lav sko fra børser, lommebøker, sikkert også «banker» osv fordi grensesnittet ikke er sikre og kompromitterer det «lukkede samfunnet». Når block chain må kommunisere utenfor samfunnet så oppstår det utfordringer som ikke synes å være løst enda. Denne nesegruse beundringen for Haft er rørende. Jeg håper inderlig for Elements at ikke fremtiden er avhengig av Haft. Han har hatt et år snart til å trylle noe for block chain for menigheten med yppersteprest Dustepetter i spissen. Så langt er det en uferdig hjemmeside. Her må jeg bare be folk tenke selv og ikke høre på tullebukker.
Slettet bruker
14.05.2020 kl 13:35 3174

Tenker det er greitt med noen nye nick da mesteparten av det de gamle nickene bedriver er å slenge dritt om hverandre. Ikke mye å hente der.
nopetter
14.05.2020 kl 13:07 3203

Det er nyher som dette som trekker opp hele segmentet

German Neobank Offers Bitcoin Accounts With 4.3% Interest

Joshua Mapperson
May 14, 2020 • 2 min read
All 80,000 users of German neobank Bitwala can now purchase, hold and earn interest on Bitcoin (BTC) in their bank accounts thanks to a new partnership with cryptocurrency lending platform Celsius Network.

According to Defiprime, Bitwala is the first classic fiat bank to offer interest for holding Bitcoin in an account, with three other decentralized finance apps offering similar products. While the DeFi products have higher rates, up to 8.6% per annum, Bitwala is more regulated and offers fiat and cryptocurrency services in 32 European countries under license from leading German bank SolarisBank AG.

Users can buy as little as 30 euro worth of Bitcoin and hold it in a free Bitcoin Interest Account, receiving interest payouts weekly. The Bitcoin in the accounts is lent out through the Celsius Network to “trusted partners.” Funds can be converted back to euros immediately.

Earning interest with Bitcoin
In a statement, Bitwala CEO Ben Jones referred to the Bitcoin halving as a reminder that “state money [fiat] cannot be inflated eternally”:

“At this time, more and more people trust in Bitcoin. Bitwala is the everyday bridge to it. We are now partnering with Celsius Network, the world’s leading provider of crypto loans, so that our customers can leverage Bitcoin holdings wherever they are.”

Neobanks struggle to obtain licences
Over the last four years, neobank startups have emerged in an attempt to bridge the fiat and crypto finance industries, but few have obtained full banking licenses, and none offer Bitcoin investment accounts.

Revolut received its full banking license in Europe in late 2018, but has struggled to receive an Australian banking license. Former Barclays executive Mark Hipperson has launchedthe partially licensed Starling Bank as a crypto-friendly neobank.
Slettet bruker
14.05.2020 kl 13:07 3204

Takk for svar. Skjønner jo at du er skeptisk da mye med Element baseres på forventninger. Lite på konkrete fakta. Hva med Haft? Regner med at du har sjekket bakgrunnen hans.

Informasjonen om Haft nedenfor er hentet fra børsmelding 06.06. 2019 ang. Presentasjon kapitalmarkedsdag 6.juni 2019

• Over 30 years experience in global IB, PE and VC • Advised over 40+ internet, Blockchain and venture-backedentities • Mentored at 500 Startups and TechStars, NY • Co-founded CryptoOracle.io & CryptoMondays and NXTPLabs.com and ClimateCoin • Founded PALcapital (1996), invested in and sold over 50 companies globally • Launched PALgenesis (2011), expected to return a 30% IRR over life of fund
Notable mentions: • Over aggregate $20B value transactions in U.S., Asia, Europe and LATAM. • First listing of a Chinese company on NYSE • FOX/NEWS Corp acquisition of largest Spanish language internet advertising network • Lead financing for TARINGA!, largest Spanish language social media platform • Founder and board member emeritus of Urban Arts Partnership • Chairman of WeForest, USA • ClimateCoin.io - first tonized carbon credit market • CryptoOracleand CryptoMondays, with global community > 40k
IB experience: • MD Latin American Equity Capital Markets -- INGBarings USA • Founder and MD of Emerging Markets Investment Banking -- Furman Selz • MD of Asian Investment Banking in Hong Kong -- BearStearns
Education: • A.B. in economics and Art History from Vassar College • J.D./MBA from Emory University • Former Member of the New York State B

Har du noen kommentarer vedrørende dette? På forhånd takk for svar.

https://newsweb.oslobors.no/message/478797
Redigert 14.05.2020 kl 13:11 Du må logge inn for å svare
Theo19
14.05.2020 kl 12:53 3211

Regner med det kommer noe nytt snart nå,derfor det har kommet flere nye nick i det siste.Merkelig fenomen at det er så mange som ikke har noe inntresse,eller har aksjer i ELE bruker så mye tid på dette.
Flieger
14.05.2020 kl 12:45 3225

Selvfølgelig er det muligheter for at jeg ikke ser gullet til ELE, men etter bare få minutter med graving er det illevarslende at man ikke finner noe som helst som ser interessant ut. Jeg har da kun sett på det som er relatert til "blockchain". Når jeg ser på selskaper som reklamerer seg som såkalte "blockchain-selskaper" starter jeg gjerne med å se på hvem som jobber i selskapet, om de har noe konkret å vise til. Hvis de ikke har det men kun kan vise til noen pene PP slider eller linker til websider som ikke er i drift, ja da går første alarmen. Jeg ser ingen grunn til å fordype meg mer i ELE med mindre noen gir noe konkret, fakta som kan sjekkes ut, testes. Hadde også vært litt artig å vite hva som er argumentene til folk å kjøpe aksjer i dette selskapet!
nopetter
14.05.2020 kl 11:11 3298

enda en nisse

du trekker dette ut av en større sammenheng her skrev jeg om direkte relason ikke om psykologi. slike som deg vil få hele dette segmentet i bakhodet
Slettet bruker
14.05.2020 kl 11:10 3299

For meg blir det litt kunstig at du konkluderer så bastant som du gjør når du tilsynelatende(basert på det du formidler) bare overfladisk har sett deg inn i selskapet. Besitter du den kunnskapen du sier du har bør du absolutt kunne evne å utdype dine påstander mer grundig enn det du gjør.
Slettet bruker
14.05.2020 kl 10:59 3338

Nå må du bestemme deg !

nopetter
10.05.2020 kl 22:08 956
Finansavisen.no har ikke skjønt at bitcoin skal gjennom en halving prosess til uka og at markedet ventet shorting I altcoins markedet . En halvening skjer ca hvert 4 år I bitcoin. Tragisk at dere og de norske mediene ikke skjønner bedre og viser at uvitenheten blomstrer for fult . En annen ting er at bitcoin og altcoins har null og nada med denne aksjen å gjøre. Men dette skjønner dere heller ikke.
Slettet bruker
14.05.2020 kl 10:53 3345

Kommer ELE til å få en astral-drakt?
nopetter
14.05.2020 kl 10:52 3353

å du hellige jul. og da gidder du å bruke tiden din her på å skrive her når du mener at dette er scam.
Flieger
14.05.2020 kl 10:46 3365

Nei, jeg mener ikke at BTC er svindel. Jeg har brukt mye tid på BTC og har jobbet i selskaper som har holdt på med blockchain prosjekter tett siden høsten 2016. At dumme investorer kjøper ELE fordi de tror de driver med det samme som Bitcoin er jo trist. Og ja jeg vet hva psykologi er. I 2017 gikk ELE aksjen på børsen pga IRON token. Jeg lot være å kjøpe da jeg viste det kun var en scam. Imponerende om de får aksjen til å gå på samme scammen i 2020. Lykke til.
nopetter
14.05.2020 kl 10:38 3379

her er linken til element/palcap investeringen i selskapet og jeg fant iallfall to ansatte i horizon :))

https://www.accesswire.com/viewarticle.aspx?id=575442
nopetter
14.05.2020 kl 10:31 3393

jessu fader kan du ikke lese du heller. vet du hva psykologi i et markedet er for noe, nå mener vel du som flere her at bitcoin kun er svindel. vet du hva som vil skje hvis denne boomer til 20 000 usd igjen?
Flieger
14.05.2020 kl 10:23 3408

Vær så snill og ikke spre rundt deg med slikt svada. Element har ingen kobling mot Bitcoin med mindre de har kjøpt BTC selv.
Flieger
14.05.2020 kl 10:20 3410

Ok. Kan ikke finne noe annet enn power point presentasjoner. Ser ikke ut som Horizon-globex har laget noe som helst. De har kun en person i teamet som de påstår er Ethereum arkitekt! Finner ikke noe som helst som tyder på at han virkelig er det! Ærlig talt, dette ser tynt ut.
Møyfrid
14.05.2020 kl 10:12 3423

Hva skal du med konkrete meldinger?

Du forholder deg jo ikke til dem uansett.
nopetter
14.05.2020 kl 10:05 3438

da MÅ det komme noen konkrete meldinger fra selskapet om innholdet i palelement ser ut til at dette har stoppet opp siden det er helt stille fra ledelsen, og dette gjelder ikke MN fordi den er ikke noe framtid for selskapet kun noe de vil bli kvitt

det som kan trekke aksjen opp pga psykologi er verdens største kryptovaluta bitcoin som nå trades over 9500 usd/coin og at denne kan boome til nivåer på 13-15000 usd/coin
Redigert 14.05.2020 kl 10:09 Du må logge inn for å svare
olje
14.05.2020 kl 09:51 3464

Forstår jo ironien her men spøk til side, benytt heller muligheten til å laste opp nå på de latterlige nivåene vi befinner oss på. Denne kan lett smelle opp 100% på en dag eller to på første og beste nyheten som kommer. Her er en uendelig stor saueflokk som kommer til å hive seg på bare med tanken på hva Element driver med.
Møyfrid
14.05.2020 kl 09:47 3472

Det vet jeg ikke, men du gjentar dine løgner.

Si meg, leser du egentlig det som kommer fra selskapet, eller finner du bare på ting som passer din agenda?
Møyfrid
14.05.2020 kl 09:31 3504

Fortsatt bare 100k eller ETTHUNDRETUSEN, men det er vel ikke vesentlig i din fantasiverden.

Altså, løgn.
Slettet bruker
14.05.2020 kl 09:28 3509

Som sagt har Element utviklet sin egen digitale teknologiplattform. Det er resultatet av videreutviklingen basert på denne plattformen vi nå venter på. Gidder du å lese så finner du info i børsmeldinger fra Element.
nopetter
14.05.2020 kl 09:20 3529

Bare rolig nå

HyperDAO er en founding partner eller klient av Palcapital der Haft er styreleder. Element/Palcapital har ingen økonomiske forpliktelser til disse selskapene som du finner på deres hjemmeside.

Det eneste selskapet de har satset på direkte med 1 million usd er Horizon. Hva de holder på med finner du her: https://horizon-globex.com/
Flieger
14.05.2020 kl 08:57 3573

Hadde vært opplysende og vist hva Element betaler for her. Etter litt graving ser det for meg ut som "teknologiplattformen" Haft er involvert i gjelder Hyperdao. https://github.com/hyperdao . Men dette er jo en desentralisert løsning. Dvs åpen for hvem som helst. Håper ikke det er dette Element er med på å sponser? Hvis så er tilfelle vil iallefall ikke aksjonerer få noe inntjening på dette. Finner ikke noe info på at de som sitter i strye og stell i Element kan noe som helst om DeFi. Hva slag selskap er dette egentlig? Har de noe cashflow p.t? Hvis noe er aksjonær her mtp fremtidig inntjening på blockchain blir de nok ikke rike på det m.m Element har brukt aksjonærpengene på BTC, eller kjøper stablecoin og plasserer disse inn i DeFi finansinstrument, f.eks USDT til 7% rente.
Slettet bruker
13.05.2020 kl 23:16 3686

Man kan selvsagt diskutere om det Haft til nå har fått betalt av Element er riktig bruk av penger eller ikke. Men jeg mener det er for tidlig å konkludere med noe som helst ennå.

Uten kjøpet av PCV tror jeg med stor sannsynlighet at Element ville vært fullstendig i klørne til ABO nå. Man må også se prisen Element betalte i lys av dette scenarioet. Hvilket alternativ hadde det vært for aksjonærene? Hvor hadde vi da vært nå? Dette var faktisk en del av prisen man måtte betale for å komme seg ut av favntaket til ABO.

Så har man foreløpig ikke tatt neste steg. Men før man konkluderer med noe som helst må faktisk Element og Haft få lov til å presentere hva de har jobbet med. Alle som investerer i aksjer vet at ting tar tid. Og med den forfatningen Element var i da Christensen overtok som styreleder vil jeg ikke påstå at de har brukt unødig lang tid. Mye har blitt ryddet opp i, og mye gjøres fremdeles.

Jeg synes faktisk at Element (med Christensen som styreleder) fortjener ros for den jobben de har gjort for aksjonærene så langt med et selskap som var mer eller mindre dumpet ned i en dyp grøft med både brukket rygg og nakke uten noe håp om noensinne å kunne klatre opp igjen derifra. Noe de nå faktisk er i ferd med å gjøre.

Så kan man konkludere med om prisen Element betalte Haft var verdt det når hele snuoperasjonen er fullført.
Møyfrid
13.05.2020 kl 22:15 3732

Ja, med tanke på selskapets bidrag til Haft blir det absolutt spennende å se.
Slettet bruker
13.05.2020 kl 21:05 3787

Aktiv herremann denne Mr. Haft. Blir spennende å se hva hans neste bidrag til Element blir.